آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی روز چهارشنبه در نخستین همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت» در سالن اجتماعات شهرداری قم، افزود: ازجمله افتخارهای روحانیت، پیشگامی مرجعیت دینی در فقرزدایی، کمک به بیماران و همچنین حل مشکلات مردم و جامعه بوده است.

وی بابیان اینکه خدمات مراجع و علما در حوزه‌های مختلف ازجمله بهداشت و درمان در کشور به‌خوبی اطلاع‌رسانی نشده است، گفت: فقرزدایی، حوزه سلامت و همچنین توجه به تقوا و سلامت روحی جامعه همواره مورد دغدغه مرجعیت و روحانیت بوده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: احداث بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، ساخت مراکز تحقیقاتی و همچنین ایجاد موسسه‌های مختلف فرهنگی، بخشی از خدمات مراجع تقلید و روحانیت در کشور است.

وی بابیان اینکه انگیزه‌هایی برای تخریب روحانیت و حوزه‌های علمیه در کشور وجود دارد گفت: پیش از انقلاب حکومت تلاش کرد که روحانیت را از ریشه بخشکاند و بعد از انقلاب نیز برخی ضربه به روحانیت را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال حذف روحانیت و مرجعیت در جامعه بشریت است گفت: پیام این همایش تحکیم جایگاه روحانیت و مرجعیت شیعی در جامعه است.

وی بابیان اینکه مسئولان باید مرجعیت دینی را باور کنند، ادامه داد: هیچ‌یک از مراجع دینی، به دنبال مال‌اندوزی نبوده است بلکه عمر خود را صرف خدمت به اسلام و مردم کرده‌اند به‌گونه‌ای که تمام مراجع پس از ارتحال هیچ‌گونه تمکن مالی نداشته‌اند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی بابیان اینکه دین و عقل در حوزه سلامت بشر تاکیدهای مهمی دارد گفت: دینی که به امر سلامت جسمی و بدن توجه نداشته باشد، یکی از اشکال وارده بر آن دین است و از جامعیت هر دینی توجه مردم به حوزه سلامت است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: کسانی که در مسیر سلامت انسان‌ها حرکت می‌کنند کاری بسیار ارزشمند انجام می‌دهند که اسلام در این زمینه بسیار تاکید کرده است.

وی بابیان اینکه در روایت‌های اسلامی بین بیماران مسلمان و غیرمسلمان هیچ تفاوتی وجود ندارد، گفت: عیادت از بیماران ازنظر اسلام دارای پاداش بسیار زیادی است ضمن اینکه توجه به حوزه سلامت ازجمله موضوع‌های مورد تاکید اسلام می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.