به گزارش شنبه شب روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در نشست با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه ادیان و مذاهب قم با اشاره به ایجاد دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه ها اظهار کرد: رویکرد اصلی در راه اندازی این دفتر استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه ها برای توسعه ی استان و گره گشایی از مشکل هاست.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویان خارجی و برگزاری دوره های بین المللی در دانشگاه ادیان و مذاهب قم، ادامه داد: این دانشگاه فرصت مناسبی برای نظام مدیریتی کشور و استان است و دانست و انتظار از قم همین است که یک چنین دانشگاه هایی داشته باشد.

سرمست اظهار داشت: تحصیل طلبه های علوم دینی از ۱۳۰ کشور دنیا در جامعه المصطفی و نیز تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه ادیان و مذاهب قم موجب شده تا انتظار تعامل و مشارکت فعال تری  میان چنین مراکزی با دستگاههای اجرایی استان وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ارتباط بسیار خوب دانشگاه ادیان و مذاهب با حوزه های علمیه قم را مورد توجه قرار داد و افزود: این امر در دانشگاه های تراز اول دنیا مرسوم است و وجود چنین رویه ای در قم مایه خرسندی است.

استاندار قم با بیان اینکه بحث گفتگوی ادیان و تقریب مذاهب امروزه به عنوان یک اصل شناخته شده است بیان کرد: برخوردهای فکری و نرم، اقتضای جامعه جهانی است که امروزه با توجه به خشونت هایی که دنیا تجربه کرده نیاز به یک گفتمان مشترک داریم.

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران و برخاسته از حوزه علمیه است که ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنان با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت (ع) به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می کند، این دانشگاه در منطقه پردیسان قم قرار دارد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.