بهرام سرمست روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم‌ افزود: برخی مسئولان دستگاه‌ها فقط حرف خود را می‌گویند و وظایف ذاتی‌شان را به گردن دستگاه‌های دیگر می‌اندازند، درحالی‌که در مقابل امنیت، آرامش و فضای زیست سالم شهروندان مسئول هستند.

وی با تاکید بر یک‌صدایی مسئولان دستگاه‌های اجرایی، اضافه کرد: همه دستگاه‌ها ضمن انجام وظایف ذاتی، باید در مقابل اعتبارات و نحوه هزینه کرد در راستای سالم‌سازی فضای زیست شهروندان پاسخگو باشند.

وی در ادامه از اقدام‌های دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزا قدردانی کرد و افزود: استان قم به لحاظ ویژگی زائرپذیری، مستعد شیوع این بیماری بود که با اقدام‌هایی ازجمله تعطیلی مدارس و اجرای تمهیدات لازم، این بیماری کنترل و از تلفات آن پیشگیری شد.

سرمست بابیان این‌که قم در مقایسه با سایر استان‌ها، عملکرد قابل قبولی داشته است، اضافه کرد: بنای کمیته اضطرار آلودگی هوا این بود که ازنظر معیار، شاخص و به لحاظ علمی رصد نماید و اگر اعلام تعطیلی می‌کند، بر اساس نظرات کارشناسی باشد و در مقابل امواج هیجانی افکار عمومی منفعل نشود.

وی ادامه داد: بخش مهمی از مدیریت و کنترل به همکاری دستگاه‌ها برمی‌گردد و هیچ طرحی بدون همکاری و همیاری شهروندان به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی بابیان این‌که باید دست‌کم ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا به مجموع ایستگاه‌های قم اضافه شود، خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و محیط‌زیست باید فیلتراسیون صنایع آلاینده را پیگیری نمایند و نیروگاه سیکل ترکیبی نیز به‌جای گاز از سوخت مازوت استفاده نماید.

استاندار قم تصریح کرد: با صنایع آلاینده به نحوی برخورد شود تا هم میزان آلایندگی به حداقل برسد و هم به رونق تولید و اشتغال آسیب وارد نشود.

وی بر برقی کردن موتورسیکلت‌ها به‌عنوان طرح درازمدت و همچنین نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری و راه‌اندازی قطار شهری برای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طراحی فضای شهری بلوار آیت‌الله بروجردی، بیان کرد: مدافع منافع این طرح برای شهر و شهرداری هستم و هر پیگیری که در سازمان ملی زمین و راه و شهرسازی نیاز است با ترجیح اولویت شهرداری باید انجام شود.

سرمست افزود: این محدوده شهری تا پایان سال به هیچ ارگانی واگذار نمی‌شود تا مبانی حقوقی و قانونی از طریق شورای شهر و سازمان ملی مسکن به نفع شهرداری پیگیری شود.

وی بابیان این‌که شورای شهر یک ماه فرصت بررسی طرح را دارد،‌ ادامه داد: پنج درصد فضای سبز این محدوده برای بهره‌برداری به شهرداری واگذار می‌شود و شهرداری یک ماه برای تامین منابع حقوقی و قانونی این طرح فرصت دارد.

وی همچنین احداث نمایشگاه دائمی فرش را فرصت خوبی برای رونق تولید دانست و ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

در این جلسه طرح‌هایی ازجمله مکان‌یابی سایت دفن پسماند، پرورش ملکه زنبور عسل، احداث پایانه پسته، نمایشگاه فرش، پاسگاه انتظامی، پمپ‌بنزین، مجتمع گردشگری، کارگاه تولیدی درب ضد سرقت، طراحی شهری بزرگراه آیت‌الله بروجردی، تصویب شد و چند طرح پژوهشی نیز مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.