محمد شهیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت 756 حادثه رانندگی در داخل شهر و محورهای قم رخ داده است که بر اثر آن سه تن جان خود را از دست داده اند.
وی اضافه کرد: 534 تَن از مصدومان این حوادث به مراکز درمانی منتقل و 403 تَن نیز در محل حادثه مداوا شده اند.
در طرح نوروزی 98 مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم یک فروند بالگرد، 52 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 350 نیروی عملیاتی، ستادی و مدیریتی فعال می باشد.
به گفته وی، تاکنون 931 تَن نیز به سه ایستگاه های سلامت که در محورهای قم - تهران، قم - کاشان و عوارضی قم - تهران مستقر هستند، مراجعه نموده اند.
شهیدی خاطرنشان کرد: اتوبوس آمبولانس اورژانس 115 قم در ایستگاه واقع در عوارضی قم - تهران مستقر شده و در 2 ایستگاه سلامت دیگر نیز یک دستگاه آمبولانس و 6 نیروی اورژانس مستقر شده اند.
به گفته وی، ایستگاه های سلامت خدمات مربوط به فوریت های پزشکی از جمله اندازه گیری فشار خون، قند خون، معاینه و پایش های سلامت اولیه را که گاهی مردم برای سنجش این شاخص ها به درمانگاه ها و بیمارستان های سطح شهر مراجعه می کنند، ارائه می دهد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم - تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم - کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.