به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، سعید یعقوبی جمعه شب در گفت و گویی افزود: یک تیم دوچرخه سواری شامل 11 تن در دریاچه حوض سلطان که برای کویر نوردی به این منطقه رفته بودند با توجه به وضعیت جوی و بارش، مسیر را گم کرده و تیم های امدادی با اطلاع از شرایط به سرعت به منطقه اعزام شدند.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین تماس های دریافتی از این تیم، مسیر ردیابی شد و 2 تیم امدادی پایگاه امدادی مرکزی و معصومیه از جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند و در نهایت دوچرخه سوران سرگردان که به دلیل شرایط ایجاد شده و وضعیت جوی، دچار ضعف جسمانی هم شده بودند را ضمن انجام عملیات امداد و نجات با توزیع بسته های غذایی و پتو نجات دادند.
دریاچه نمک حوض سلطان در 40 کیلومتری شمال شهر قم، 85 کیلومتری جنوب تهران و در حاشیه بزرگراه خلیج‌فارس قرار دارد. وسعت و شکل دریاچه متناسب با ورود آب و میزان بارندگی آن در فصول مختلف سال متفاوت است. در مواقع بارندگی و ذوب برف‌های ارتفاعات اطراف، چون بر میزان آب ورودی افزوده می‌شود، وسعت آن زیاد و در غیر از این ایام، وسعت آن کم می‌شود. بدین ترتیب سطح آب دریاچه پیوسته در نوسان است.
وی همچنین به عملیات نجات یک زن کوهنورد در ارتفاعات قله برف انبار اشاره کرد و گفت: این بانوی کوهنورد به همراه یک تیم کوهنوردی پس از صعود به این قله به دلیل وضعیت جوی و برخورد صاعقه دچار آسیب هایی همچون سوختگی و شکستگی شده بود.
یعقوبی با بیان اینکه تا کنون 4 تیم امداد کوهستان برای نجات این مصدوم به منطقه اعزام شده اند، تصریح کرد: این عملیات همچنان ادامه دارد و تیم تخصصی پنجم امداد کوهنوردی با توجه به آغاز تاریکی و برودت هوا با تجهیزات عازم منطقه شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مصدوم، تثبیت اولیه برای این آسیب دیده صورت گرفته و در صدد مراحل انتقال وی به پایین کوه هستیم که با توجه به وضعیت جوی منطقه و ادامه بارش برف و کولاک تلاش می کنیم هرچه سریعتر مصدم به منطقه امن منتقل شود.
قله برف انبار با ارتفاع سه هزار و 224 متر، بلندترین نقطه طبیعی استان قم، در 60 کیلومتری جنوب شهر قم واقع شده که از توابع بخش کهک است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.