روح الله شاه نظری روز یکشنبه در پایان جلسه کمیته نظارت بر نمازخانه های بین راهی قم در سالن جلسه های معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به تازگی از سوی وزارت کشور، دستورالعمل 12 ماده ای در خصوص مباحث و موضوع های مرتبط با نماز به استانداری های کشور ابلاغ شده است.
وی گفت: ذیل این بخشنامه ابلاغی موارد جامع و کاملی جهت برنامه ریزی برای تشکیل کارگروه های نماز دیده شده که به طور حتم عملیاتی شدن آن به ارتقاء کمی و کیفی امور مربوط به نماز در استان ها منجر خواهد شد.
وی با بیان این که ماده 6 این بخشنامه به حل مشکلات نمازخانه های بین راهی و فراهم شدن امکانات لازم برای نماز خواندن مسافران تاکید دارد، افزود: در حال حاضر به مدت چهار سال است که کمیته نظارت بر نمازخانه های بین راهی در حوزه معاونت هماهنگی زائرین استانداری قم تشکیل شده و برای بررسی وضعیت این نمازخانه ها به لحاظ تعمیر، تجهیز، نگهداری، نیازسنجی و احصاء کمبودها و خلاهایی که وجود دارد، تهیه شناسنامه مذکور در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه دادد: در این سامانه اطلاعات جغرافیایی تمامی راه های مواصلاتی استان پیاده سازی شده و محل هر نمازخانه بین راهی نیز با کیلومتر آن مشخص، به نحوی که با کلیک بر روی مکان هر نمازخانه تمامی اطلاعات آن اعم از مباحث عمرانی و فرهنگی در اختیار قرار می گیرد.
شاه نظری با بیان این که در تهیه این شناسنامه و سیستم هماهنگ و به روزکردن اطلاعات آن حدود 12 دستگاه اجرایی مشارکت و فعالیت دارند، افزود: دستگاه ها باید ضمن بازدید مستمر از نمازخانه های بین راهی که خود متولی نگهداری آن هستند، آخرین وضعیت و مشکلات آن را بررسی کرده و اطلاعات را در قسمت نمازخانه مورد نظر بر روی نقشه قرار دهند.
هم اکنون بیش از 130 نمازخانه و سکوی اقامه نماز در جاده های قم وجود دارد که توسط برخی از دستگاه ها و خیران احداث شده است.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.