به گزارش ایرنا، تقی رضایی روز یکشنبه درحاشیه بازدید خبرنگاران از جاده در دست ساخت هشتگرد - طالقان گفت: پروژه های بزرگی در زمینه راه سازی البرز اجرایی شده که در 2 سال آینده مردم نتایج آنها را خواهند دید.
وی با بیان اینکه محدودیت اعتباری مانع عزم و اراده راه سازان البرز نشده ، افزود: با تمام امکانات موجود برای گشودن گره های کور ترافیکی تلاش خواهیم کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی البرز با بیان اینکه جاده هشتگرد - طالقان به مسافت 42 کیلومتر از سال 95 اجرایی شده ، گفت: طی یک سال و نیم گذشته تاکنون شاهد جهش خوبی در ساخت این پروژه بوده ایم .
رضایی اظهار داشت: در مجموع این پروژه منهای تونل آن ، حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن در آینده نزدیک برنامه ریزی کرده ایم.
وی افزود: جاده هشتگرد- طالقان با اتصال به آزاد راه تهران - کرج - قزوین ، مسیر جدیدی بر روی گردشگران باز خواهد کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: تونل یک کیلومتری این مسیر سال گذشته کلنگ زنی شد و تلاش می شود در مدت 2 سال به بهره برداری برسد.
رضایی با بیان اینکه جاده طالقان هشتگرد در 3 قطعه اجرایی شده ، اظهار داشت: پیش بینی می شود قطعات یک تا سه و کنار گذر تونل تا پایان تیر ماه سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی گفت: در مجموع 90 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده بود که 22 میلیارد تومان آن تاکنون محقق شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی البرز افزود: با رویکرد های ویژه تامین منابع مالی این پروژه را دنبال خواهیم کرد.
**آزاد راه آبیک - چرمشهر
رضایی، احداث آزاد راه آبیک - چرمشهر را یکی دیگر از پروژه های عظیم و کلیدی بین استان های تهران ، البرز و قزوین برشمرد و گفت: این پروژه که از تیرماه سال 94 عملیات اجرایی آن در 4 قطعه آغاز شده، اکنون 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: این پروژه شهرستان آبیک استان قزوین را به منطقه ماهدشت کرج متصل و از جنوب تهران می گذرد.
رضایی گفت: آزاد راه آبیک - چرمشهر استان البرز را به آزاد راه ساوه ، قم ، جنوب تهران و آزاد راه حرم تاحرم متصل می کند.
وی بیان داشت: یکی از اهداف بلند این پروژه پدافند غیرعامل است که در زمان حوادث طبیعی برای خروج مردم و تخلیه کرج و تهران ایمن است.
مدیرکل راه وشهرسازی البرز افزود: این آزاد راه به عنوان کمربند جنوبی استان های البرز و تهران نقش موثری در روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا دارد.
وی گفت: ایمنی این آزاد راه به حدی خواهد بود که خودروها بتوانند با سرعت 130 کیلومتر از آن عبور کنند.
وی پیش بینی کرد که آزاد راه آبیک - چرمشهر تا پایان سال 98 یعنی یک سال زودتر از زمان مقرر به بهره برداری برسد.
مدیرکل راه وشهرسازی البرز از پروژه آزاد راه همت به عنوان مسیر ارتباطی دیگر استان البرز نام برد و گفت: این پروژه 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رضایی بیان داشت: تملک واحدهای مسکونی و تجاری مجاور این بزرگراه از مشکلات بود که با حمایت استاندار البرز این موانع برطرف شده و کار شتاب گرفته است .
مدیرکل راه و شهرسازی البرز افزود: مشکلات تامین منابع مالی در این پروژه با آن مواجه بودیم که امیدواریم با سرعت بیشتری زیر بار ترافیک برود.
**آزاد راه تهران - شمال
رضایی از ساخت آزاد راه تهران - شمال به عنوان پروژه ای موثر برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک بین استان های تهران - البرز یاد کرد و گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان در سال 98 بخشی ازاین پروژه زیر بار ترافیک می رود.
وی افزود: اکنون 4 هزارنیروی انسانی با تجهیزات و ماشین های سنگین راه سازی در این مسیر مشغول کار هستند که قطعه اول آن دهکده المپیک تهران را به منطقه شهرستانک استان البرز متصل می کند.
رضایی بیان داشت : قطعه یک این آزاد راه 93.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
** جاده نجم آباد - اشتهارد
مدیرکل راه وشهرسازی البرز از تکمیل قطعه 3 جاده نجم آباد- اشتهارد که از سال 76 آغاز شده و می تواند به عنوان اتصال شرق به غرب ماهدشت، اشتهارد، بوئین زهرا و کرویدور کرج- قزوین باشد از دیگر پروژه های راه سازی البرز نام برد.
رضایی گفت: به رغم موانع کاری در سال های گذشته ، امسال این پروژه به بهره برداری می رسد.

** انعقاد قرارداد آسفالت 262 کیلومتر راه روستایی در البرز
مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: با اینکه در سال های اخیر 100 کیلومتر راه روستایی برای آسفالت در البرز هدف گذاری شده بود اما قرارداد 262 کیلومتر با پیمانکاران منقعد کردیم .
وی افزود: با تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار اکنون کار آسفالت جاده های روستایی البرز در حال انجام است.
استان البرز دارای یک هزارو 450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است و 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان می باشد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.