اکبر سلیمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بارش برف در منطقه نعلبندان و محدوده حسن آباد تهران در آزادراه قم - تهران که از شب گذشته آغاز شده باعث مسدود شدن این محور از کیلومتر 70 قم به سمت تهران شده است.
وی اضافه کرد: تا زمانی که مشکل در محدوده حوزه استحفاظی تهران حل نشود، خودروها اجازه تردد از سمت قم به تهران را ندارند.
وی ادامه داد: تمام نیروهای امدادی برای بازگشایی مسیرها بسیج شده اند و با توجه به وضعیت جاده ها امیدواریم این مشکل تا ظهر امروز برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: مشکلی در مسیر تردد تهران به سمت قم نیست و خودروها می توانند با زنجیر چرخ حرکت نمایند.
سلیمیان گفت: دیگر محورهای مواصلاتی استان قم از جمله محورهای روستایی و محورهای راهجرد، سلفچگان و دلیجان باز است و تردد روان می باشد.
امسال در طرح راهداری زمستانی، هشت اکیپ راهداری با 70 نیرو در محورهای مواصلاتی استان قم به ویژه مناطق برف گیر مستقر هستند.

** خدمات رسانی به مسافران در راه مانده
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: ماندگاری مسافران در محدوده تهران از جمله منطقه حسن آباد و فرودگاه امام خمینی(ره) اتفاق افتاده است و در حوزه استحفاظی استان قم مشکلی نداریم.
محمد گل فشان با اشاره به خدمات رسانی نیروهای امدادی به مسافران، افزود: در حال حاضر 6 دستگاه امدادی در محور قم - تهران و یک دستگاه نیز در عوارضی قم - تهران برای خدمات رسانی به مسافران در راه مانده مستقر شده است.
وی اضافه کرد: نیروهای امدادی بسته های خرما، نان، آب و امکانات امدادی به همراه دارند تا در اختیار مسافران بگذارند و در صورتی که خودرویی به دلیل سرخوردگی از مسیر اصلی خارج شده باشد، توسط امدادگران کمک رسانی می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که خودروها ساعت های زیادی در ترافیک مانده اند، سوخت رسانی نیز با هماهنگی مدیریت بحران استان به این خودروها انجام می شود.
وی تاکید کرد: همه راه های مواصلاتی و روستایی استان در کنترل نیروهای امدادی هلال احمر است و در صورت نیاز خدمات رسانی به مردم انجام می شود.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.