ناصر حمزه‌ای روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود:‌ امسال نیز همانند سال گذشته ۱۵۰ مدرسه تحت پوشش طرح امین و ۱۰۰ مدرسه نیز تحت پوشش طرح شمیم می‌باشد.

وی بابیان این‌که مبانی تربیتی ۲ طرح امین و شمیم مشابه است، اضافه کرد: طرح امین در قالب امضای تفاهم‌نامه با معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه و طرح شمیم در قالب امضای تفاهم‌نامه با جامعه الزهرا(س) در واحدهای آموزشی قم اجرایی می‌شود.

به گفته وی، ۷۰ درصد طرح امین در مدارس پسرانه و ۳۰ درصد در مدارس دخترانه و طرح شمیم نیز به‌صورت کامل در مدارس دخترانه اجرا می‌شود.

حمزه‌ای ادامه داد: بر اساس این طرح‌ها، یک مبلغ حداقل سه روز در هفته در مدرسه‌ها حضور یافته و با همکاری معاون پرورشی آموزشگاه و نظارت مدیر مدرسه، ۱۴ شاخص تربیتی در مدرسه اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، مشاوره مذهبی با دانش آموزان و خانواده‌ها، تقویت هیات‌های مذهبی، مشارکت در اجرای آیین‌های فرهنگی، مذهبی و مناسبتی، آموزش اخلاق، احکام و اعتقادات اسلامی، برگزاری پرسمان‌های دانش‌آموزی در مورد حجاب، عفاف و تقویت باورهای دینی، احترام والدین و علم و عالم ازجمله فعالیت‌های تعریف‌شده است که در قالب این طرح اجرایی می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح‌های امین و شمیم را نهادینه نمودن باورها و رفتارهای اسلامی در وجود دانش آموزان و بصیرت بخشی و آگاهی دادن به دانش آموزان عنوان کرد.

معاون آموزش‌وپرورش قم افزود: با اجرای این طرح‌ها، دانش آموزان با مبانی دینی آشنا می‌شوند و با برگزاری جلسه‌های پرسش و پاسخ دینی، شبهات در زمینه مذهب و جریانات معنوی نوپدید برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: متقاضیان اجرای طرح‌های امین و شمیم هرسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش می‌یابد، ولی کمبود اعتبارات مانع از تامین نیروی موردنیاز مدارس است.

وی تاکید کرد: حضور روحانی که می‌تواند ظرفیت معنوی مدارس را افزایش دهد و در زمینه مسائل مذهبی، با دانش آموزان و معلمان همفکری و همراهی نماید، ضروری است.

در سال تحصیلی جاری حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده‌شده و حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.