به گزارش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی ، سید احمد حبیب نژاد  روز یکشنبه  دراین زمینه خاطرنشان کرد: شیوه کار این مدرسه که به شکل کارگاهی است به این شکل است که علاقه‌مندان از ۸ تا ۲۵ مردادماه اقدام به ثبت‌نام خواهند کرد و بعد از تائید و تکمیل ظرفیت، کارگاهی از ۲۴ تا ۲۶ شهریورماه با حضور اساتید برجسته حوزه حقوق مجلسی در پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: علاقه‌مند برای ثبت‌نام در این مدرسه به سایت دانشگاه پردیس فارابی http://farabi.ut.ac.ir مراجعه کنند.
مسئول برگزاری نخستین دوره مدرسه حقوق مجلسی اظهار داشت: مطالعات مجلسی و اندیشیدن در حوزه قانون‌گذاری، موضوعی بسیار بااهمیت است که هم به لحاظ مبانیِ نظری، واجد اندیشه‌هایی دقیق و البته مهم است و هم کارکردهای عملی و آثار بیرونیِ این اندیشه‌ها برای قانون‌گذاری شایسته ، غیرقابل‌انکار است.
وی ادامه داد: در جهت تقویت مطالعات حوزه قانون‌گذاری، مرکز تحقیقات اسلامی‌ مجلس شورای اسلامی و گروه حقوق عمومی پردیس فارابی به همراه نهادهای علمی دیگر، قصد دارند تا نخستین دوره مدرسه تابستانی حقوق مجلسی را با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و کارگزاران تقنینی از مجلس شورای اسلام و شورای نگهبان در اواخر شهریور برگزار نمایند.
وی تصریح کرد: در این دوره شیوه‌های تدوین قانون، کیفیت قانون‌گذاری، اخلاق و قانون، آسیب‌شناسی فرآیند قانون‌گذاری، نظام انتخاباتی مجلسی، کارکرد نظارتی مجلسی، نظارت شورای نگهبان بر مصوبات مجلس شورای اسلامی موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین برای استمرار این حرکت علمی ،دبیرخانه دائمی مدرسه حقوق مجلسی با حضور جمعی از پژوهشگران حوزه حقوق مجلسی تشکیل‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این مدرسه پیش نشست همایش نظریه حقوق عمومی اسلامی( مناسبات فقه و حقوق عمومی) نیز با حضور برخی صاحب‌نظران برگزار خواهد شد و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی حضور ارائه خواهد شد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.