معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع)‌ قم در این آیین گفت:‌ ظهور و بروز تمدن اسلامی در جهان معاصر نیازمند ارائه آثار هنری فاخر است، چراکه هر تمدنی برای هویت‌یابی خود ابتدا با استفاده از زبان هنری معرفی‌شده است.

سرهنگ مهدی کبیری پور با اشاره به این‌که قشرهای مختلف مردم با آثار هنری ارتباط خوبی برقرار می‌کنند،‌ افزود: نقش هنرمندان در تبیین تمدن نوین اسلامی بسیار برجسته است.

وی ادامه داد:‌ هنرمندان به‌عنوان یکی از لایه‌های اصلی نخبگانی جامعه می‌توانند با زبان هنر مردم را با شاخصه‌های تمدنی اسلامی آشنا کنند و در همین راستا بسیج هنرمندان در تعالی بخشی به ارزش‌های اسلامی جایگاه ممتازی دارد.

کبیری پور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت:‌ باید ابعاد و زوایای خاص این بیانیه که نقشه راه تمدن اسلامی است،‌ با زبان هنر برای مردم بیان شود.

وی بیان کرد:‌ زبان و ابزار هنر در تشکیل تمدن اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار است و امیدواریم هنرمندان در این جبهه با خلق آثار برجسته تاثیر گذاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های هفته بسیج سال جاری این است که با چهل‌سالگی این شجره طیبه و صدور بیانیه گام دوم انقلاب مقارن شده و همین نکته باعث می‌شود تا رسالت مهمی بر عهده بسیجیان قرار گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع)‌قم گفت: بیانیه گام دوم در شرایطی صادر شد که رهبر معظم انقلاب پس از گذشت ۴۰ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی نقشه راه ادامه مسیر این جریان الهی را تدوین کرده‌اند، بنابراین بیانیه گام دوم موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: مخاطبان اصلی این بیانیه جوانان هستند که در حقیقت مخاطبان اصلی برنامه‌های بسیج هم می‌باشند،‌ بنابراین قشرهای مختلف بسیج و همه‌کسانی که در این شجره طیبه فعالیت می‌کنند، باید رسالت خود را در برابر این بیانیه بشناسند و آن را عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: به امید الهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ریل‌گذاری تشکیل تمدن نوین اسلامی در آینده نزدیک و مقدمه‌چینی برای ظهور امام زمان (عج)‌ است.

طراح نشان ۴۰ سالگی بسیج نیز در این آیین گفت:‌ هنرمندان فعال در انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان قم امسال تصمیم گرفتند که نشان هنری ویژه‌ای را در چهل‌سالگی بسیج طراحی و آن را تقدیم به این شجره طیبه کنند.

مجتبی قانونی افزود:‌ برای طراحی این نشان تلاش شد تا از ساختار کلمه بسیج، مفهوم چهل‌سالگی این شجره طیبه به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: هرکدام از عناصر به‌کار گرفته‌شده در این تصویر گرافیکی، نمادی است برای رساندن پیام چهل‌سالگی بسیج که یار همیشگی انقلاب اسلامی بوده، هست و خواهد بود.

وی بابیان این‌که شعار یار وفادار انقلاب در این نشان موردتوجه قرارگرفته است،‌ گفت:‌ بسیج از ابتدا تاکنون یار وفادار انقلاب بوده و روزبه‌روز به‌صورت تخصصی در مسیر حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش بیشتری از خود نشان می‌دهد.

قانونی همچنین گفت:‌ با مسئولان بسیج هنرمندان کشور هماهنگ شده است تا این نشان به‌عنوان یک الگوی شاخص به‌صورت سراسری مورداستفاده قرار گیرد.

وی افزود: با تشکیل آیین رونمایی، به دنبال آن بودیم که نشان دهیم این اثر هنری در قم و به‌وسیله هنرمندان بسیجی این استان تهیه و به کشور ارائه‌شده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم نیز در این آیین گفت: با تلاش‌های صورت گرفته این نشان به‌عنوان نشان ملی مورداستفاده قشرهای مختلف بسیج قرار خواهد گرفت و برنامه‌های تدوین‌شده برای ۴۰ سالگی بسیج با این نشان برگزار خواهد شد.

محمدحسن یزدی نژاد افزود:‌ در همه اقشار بسیج مبنای کار،‌ فعالیت داوطلبانه است و در همین رابطه قرار است تا در بسیج هنرمندان از ظرفیت هنرمندان در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی استفاده شود.

وی ادامه داد: هنرمندان به‌عنوان لایه نخبگانی جامعه هستند و سازمان بسیج هنرمندان قم برنامه‌های گسترده را در سطح استانی و ملی برای این قشر فرهیخته تدارک دیده است.

وی بیان کرد:‌ جشنواره شعر دانش‌آموزی که با همکاری بسیج دانش‌آموزی و آموزش‌وپرورش برگزار خواهد شد و در آن استعداد دانش آموزان در زمینه سرودن شعر به نمایش درخواهد آمد، ازجمله برنامه‌های این سازمان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج خواهد بود.

یزدی نژاد گفت: برگزاری جشنواره خوشنویسی به‌صورت سراسری،‌ برگزاری جشنواره سرود و رونمایی از سرود ۴۰ سالگی بسیج و همچنین ترتیب دادن جشنواره هنری و ادبی ققنوس ازجمله برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان قم به مناسبت چهل‌سالگی این شجره طیبه است.

وی بیان کرد: کارگاه‌های مختلف هنری نیز باعنوان جشن ۴۰ سالگی بسیج توسط سازمان بسیج هنرمندان استان قم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ برگزاری شب‌شعر و شب خاطره باعنوان ۴۰ سالگی انقلاب،‌ اکران فیلم‌های ارزشی،‌ اجرای تئاترهای خیابانی و گروه‌های سرود در کنار تجلیل از بسیجیان هنرمند از دیگر برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته بسیج است.

سه هزار و ۵۰۰ هنرمند قمی جامعه هدف برنامه‌های بسیج هنرمندان استان را تشکیل می‌دهند؛ این هنرمندان در قالب انجمن‌های ادبی و هنری شامل انجمن موسیقی،‌ شعر،‌ ادبیات داستانی، هنرهای تجسمی، عکس، فیلم،‌ نمایش،‌ خوشنویسی و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند.

بیست و نهم آبان تا پنجم آذر در تقویم رسمی کشور با عنوان هفته بسیج نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.