در این آیین با شکوه که با ادای احترام فرماندهان و مسئولان ارشد استانی به مقام شاخص شهدا آغاز شد،یگان های نمونه نظامی و انتظامی استان قم با شکوه خاصی از مقابل جایگاه رژه رفتند و وحدت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند.

 عبور یگان های امنیتی، راکت انداز رعد ۲۴، توپ هویتزر ۱۲۲ میلی متری، خودروهای رفع آلودگی، راکت انداز ارس و فلق، پهپاد پلیکان، تانک شب دیز، نفربر ذوالجناح، سامانه های پدافند هوایی، سامانه تاکتیکی؛ توپ های ضدهوایی، موشک اندازها، سامانه پدافند ارتفاع پایین یازهرا(س)، موشک های شلمچه، رادار جستجوگر هوایی مرصاد از جمله تجهیزات بود که امروز به نمایش درآمد.

 آحاد مختلف مردم از نوجوانان تا جوانان و افراد کهنسال، مدت ها قبل از آغاز رژه خود را به محل برگزاری رژه رسانده بودند تا از نزدیک شاهد اقتدار فرزندان این ملت در نیروهای مسلح باشند.

خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با در دست داشتن تصاویری از شهدای خود در این مراسم شرکت کرده بودند تا فراموش نکنیم که امنیت امروز ما مدیون ایثارگری های شهداست.

 حضور جانبازان قطع عضو ویلچر سوار با سربندهای لبیک یا زهرا(س) از دیگر جلوه های رژه نیروهای مسلح مستقر در قم بود.

امروز بسیاری از کودکان به همراه والدین خود با لباس نظامی به محل برگزاری مراسم آمدند تا درس شجاعت و حماسه را بیاموزند.

نواختن مارش نظامی در زمان برگزاری مراسم، فضای بلوار پیامبر اعظم (ص) را حماسی ساخت و یاد ایثارگری های دوران دفاع مقدس را در ذهن حاضران تداعی کرد.

رژه یگان های نمونه سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، بسیج مستضعفین و نیروی انتظامی، بار دیگر نشان داد صف مستحکم نیروهای مسلح ایران با اتحاد در برابر دشمنان ایستاده است و اجازه هیچ گونه تعرضی را به این آب و خاک نمی دهد.

 امروز سراسر میدان برگزاری آیین رژه نیروهای مسلح استان قم با نمادهای عاشورایی تزیین شده بود تا بار دیگر نشان دهد، دفاع از ارزش های اسلامی هدف اصلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

 شمار زیادی از خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه ای استان قم برای پوشش خبری و تصویری به محل برگزاری مراسم آمده بودند.

حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در رژه جانبازان جلوه خاص به این آیین بخشید که نشان از امتداد روحیه ایثار و شهادت در میان مردم بود.

به نمایش درآمدن گوشه ای از توانمندیهای فرزندان این سرزمین در ساخت ادوات و تجهیزات نظامی، جلوه دیگری بود که روحیه غرور ملی را در میان مردمی که نظاره گر این آیین بودند، تقویت میکرد.

۳۱ شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ توسط رژیم بعثی صدام می باشد که ۳۱ شهریورماه تا ۶ مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.