به گزارش روز یکشنبه مرکزخبر حوزه ، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، با بیان این که رویکرد و فعالیت های حوزه باید با نیازها منطبق باشد، تاکید کرد: در نگاه راهبری حوزه های علمیه به ۴۰ برنامه کلان حوزه ای در ارتباط با دستگاه های مختلف رسیده ایم که در این زمینه همکاری ها شروع شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال با آموزش و پرورش به یک برنامه ۵ ساله رسیدیم که این برنامه مشترک به امضای وزیر اموزش و پرورش نیز رسید.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت های گسترده ای که در قم وجود دارد، اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون نزدیک به ۹۰ هزار طلبه در مراکز حوزوی در حال تحصیل است که شامل برادران و خواهران ایرانی و غیر ایرانی هستند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: ۱۰ هزار محقق و پژوهشگر نیز وجود دارد و علاوه بر این ۲۰۰ رشته در علوم اسلامی در این نهادها ارائه می شود.

وی درادامه با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه آماده همکاری با سازمان بهزیستی در زمینه‌های مختلف هستند و بسترهای این همکاری باید با مشارکت یکدیگر آماده شود، گفت: در زمینه‌های مهارتی، آموزشی و فرهنگی آماده همکاری با بهزیستی هستیم تا بتوانیم با کمک یکدیگر در خدمت مددجویان در این حوزه باشیم.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: در سیل اخیری که کشور را در برگرفت بیش از ۱۲ هزار طلبه وارد عمل شدند و در زمینه‌های مختلف از امداد و نجات گرفته تا آموزشی و روانشناسی اقدامات بسیار مناسبی انجام دادند.

همکاری و تعامل با حوزه‌های علمیه تحولی عظیم در سازمان بهزیستی رقم خواهد زد

رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این دیدار بابیان این‌که به دنبال الگوی ایرانی اسلامی برای بهتر زیستن مددجویان هستیم، گفت: همکاری و تعامل با حوزه‌های علمیه تحولی عظیم در سازمان بهزیستی رقم خواهد زد.
وحید قبادی دانا بابیان این‌که مراکز حوزوی می‌توانند در بهتر زیستن مردم گام‌های خوبی بردارند، افزود: 26 هزار فرزند بی‌سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند و علاوه بر این 650 مرکز شبهه خانواده را در کشور داریم که نیازمند همکاری طلاب با این مراکز هستیم.
وی بابیان این‌که یکی از فعالیت‌های بهزیستی محله محور است، افزود: در این زمینه می‌توانیم از تجربیات حوزویان بهره بگیریم و اگر حضور طلاب در مراکز بهزیستی عالمانه و بامطالعه باشد می‌تواند اثرگذاری خاص خودش را داشته باشد.
وی گفت: 19 هزار مهدکودک در سراسر کشور زیر نظر بهزیستی عمل کنند و علاوه بر این مجوز تمامی مراکز مشاوره‌ای کشور از سوی این سازمان صادر می‌شود که نشان‌دهنده ظرفیت عظیم بهزیستی در کشور است.
قبادی‌دانا انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان بهزیستی و حوزه‌های علمیه را موردتوجه قرارداد و گفت: در این تفاهم‌نامه روی 2 محور معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی تاکید ویژه‌ای داریم، البته درزمینه معلولیت‌ها به دنبال پیشگیری هستیم.
وی به اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر برای مددجویان اشاره کرد و بیان داشت: 178 هزار معلول سرپرست خانوار تاکنون به‌اندازه یک نفر خدمات دریافت می‌کردند که این میزان به مبلغ نیاز خانواده بر اساس تعداد افراد خانوار افزایش یافت.
وی افزود: علاوه بر این در سال 97 در سطح کشور هزار و 700 میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته و علیرغم مشکلات اقتصادی این رقم امسال به عدد 2760 میلیارد تومان رسید.
رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطرنشان کرد: قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تصویب‌شده که نیازمند همکاری دولت و مجلس برای اجرایی شدن این قانون و تخصیص بودجه آن هستیم.
در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه‌های علمیه کشور و سازمان بهزیستی کشور به امضای مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس سازمان بهزیستی کشور رسید؛ گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف از قبیل فرهنگی و آموزشی و ایجاد تعامل سازنده در بین این 2 نهاد ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.