به گزارش ایرنا،‌ «ابراهیم فراشیانی» روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: دانش آموختگان بومی در رشته‌های روانشناسی مشاوره، علوم تربیتی و آموزش ابتدایی مشمول این طرح هستند.

وی ادامه داد: این نیروهای آموزشی از طریق گزینش و مصاحبه برای سال تحصیلی پیش رو جذب گزینش شده و حقوق آنان نیز در قالب قراردادی که با مدارس غیرانتفاعی پرداخت می شود. 
به گفته این مسئول شهرستان ساوه در مقطع ابتدایی با کمبود ۲۹۲ معلم مواجه است اما با احتساب سایر مقاطع تحصیلی در مجموع ۴۵۰ کلاس درس این شهرستان نیاز به تامین نیروی آموزشی دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ساوه گفت: با اینکه جمعیت دانش آموزی این شهرستان به احتساب  پیش دبستانی ها بیش از ۵۴ هزار نفر است اما از نظر فضای آموزشی و شمار کادر آموزشی در رتبه دوم استان مرکزی قرار دارد.
فراشیانی گفت: چهار مدرسه جدید در آستانه سال تحصیلی نو در نقاط مختلف شهر ساوه بهره برداری می شود.
وی اظهار داشت: ۹۵ باب مدرسه ثابت صبح، سه باب مدرسه نوبت عصرکار و ۱۲۲ مدرسه چرخشی در ساوه فعال است که این شرایط ممکن است به افت تحصیلی دانش آموزان منجر شود، از این رو با اهتمام خیران و اداره نوسازی مدارس تلاش می شود که فضاهای آموزشی توسعه یابد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ساوه خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ۸۱ دانش آموزان ساوجی موفق به کسب رتبه‌های زیرسه رقمی شدند در حالی که سال گذشته ۶۳ دانش آموز این شاخص را از آن خود کردند.

فراشیانی در خصوص اجرای برنامه هدایت تحصیلی در شهرستان ساوه‌ گفت: تجمیع دانش آموزان در برخی رشته‌های تحصیلی مایه نگرانی است به همین دلیل در راستای اجرای مفاد سند توسعه آموزشی کشور،‌ تلاش هایی برای ایجاد توازن رشته ای انجام شده است.

وی، از اهتمام دولت و اختصاص اعتبار برای نوسازی و توسعه زیرساخت های مدارس مناطق حاشیه نشین ساوه با هدف کاستن از بار آسیب های اجتماعی قدردانی کرد و گفت: در زمینه تامین تجهیزات و بهبود فضای آموزشی فعالیت های قابل توجهی انجام شد و این روند در سال تحصیلی جاری نیز ادامه می یابد.
شهرستان ساوه با ۲۹۰ هزار نفر جمعیت از مراکز مهاجرپذیر کشور است که جمعیت دانش آموزی آن افزون بر ۵۴ هزار نفر است.

/۶۰۱۳/۶۵۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.