معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: برای کاهش میزان آسیب های اجتماعی باید سایر نهادها در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند.
 سید مجتبی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با تاکید بر ضرورت انجام کار فرهنگی در نهادهای آموزشی به ویژه آموزش و پرورش در راستای کاهش میزان بروز آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: تا زمانی که به امور فرهنگی رو نیاوریم، در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی راه به جایی نخواهیم برد.
وی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان فردای جامعه، تصریح کرد: با  نادیده گرفتن نقش آموزش و پرورش در بسیاری امور و از جمله در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی نمی توانیم کاری از پیش ببریم.
معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: برای کاهش میزان آسیب های اجتماعی باید آموزش و پرورش را دریابیم و سایر نهادها در کنار آن قرار گرفته و در راستای نهادینه کردن فرهنگ مقابله با آسیب های اجتماعی بکوشند.
وی با بیان اینکه مقابله با اعتیاد یک دغدغه ملی است که متعلق به همه جامعه است، از همه نهادها خواست برای توانمندسازی افراد جامعه در برابر اعتیاد پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برنامه های مهمی را در حوزه مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد، تاکید کرد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی و در صدر آنها اعتیاد، باید به دانش آموزان قدرت نه گفتن آموزش داده شود.
موسوی تاکید کرد: اگر افراد را از سنین پایین با آسیب‌های اجتماعی و خطراتی که ممکن است این آسیب ها برای آنها به وجود بیاورد آشنا کنیم، در آینده و در دوران نوجوانی راحت تر و بهتر می‌توانند دوستان خوب و بد را از هم تشخیص بدهند  و در برابر خواسته های نامعقول گروه همسالان نه بگویند.
معاون آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: دانش‌آموزان باید بدانند که اعتیاد آنها را در مسیری قرار می‌دهد که می تواند صدمات و عوارض جبران ناپذیری به آنها وارد آورده و زندگی آینده آنها را تحت تاثیر قرار دهد. اگر دانش آموزان خطرات اعتیاد را بدانند قطعاً به سمت آن نخواهند رفت.
وی  در ادامه با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی دانش آموزان و مربیان در سطح مدارس استان، افزود: سال گذشته نیمی از مدارس استان کرمانشاه مجری این طرح بودند و در برنامه داریم تا در سال آتی ۱۰۰ درصد مدارس را زیر پوشش این طرح ببریم.
این مسئول در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس از اجرای طرح توانمندسازی همزمان دانش آموزان و والدین آنها برای مقابله با آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: این اقدام می‌تواند در کاهش میزان بروز اعتیاد به ویژه در قشر دانش آموز اثرگذار باشد.
وی تأکید کرد: در این طرح دانش آموزان، اولیا و مربیان آنها با حضور در کارگاه های آموزشی در برابر آسیب‌های اجتماعی مصونیت پیدا می کنند.
 وی ادامه داد: در برنامه داریم تا در سال تحصیلی آینده ۱۰۰ درصد دانش آموزان مدارس استان را تحت پوشش این طرح ببریم.
معاون آموزش و پرورش کرمانشاه از اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با همکاری بهزیستی به عنوان یکی دیگر از طرح های در دست اقدام در راستای کاهش میزان آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد بین دانش آموزان یاد کرد و افزود: سال گذشته این طرح در ۲۰۰ مدرسه متوسطه اول اجرا شد و با اجرای آن تلاش شده تا روی مسئولیت پذیری، نحوه برقراری ارتباط دانش آموزان و... کار شود.
موسوی سپس از اجرای طرح همکاری خانه و مدرسه به عنوان یکی دیگر از طرح های در دست اجرای مجموعه آموزش و پرورش در راستای مبارزه با اعتیاد یاد کرد و افزود: این طرح در مدارس ابتدایی سه ناحیه شهر کرمانشاه اجرایی شده و بر اساس آن از توان و تخصص والدین برای مقابله با موضوع آسیب های اجتماعی استفاده می شود.  

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.