به گزارش ایرنا معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند روز دوشنبه در این جشنواره گفت:مهارت آموزی و کار آفرینی نقش مهمی در توسعه پایدار وخلق فرصت های تجاری جدید و بهبود فرصت های شغلی موجود در جامعه و بخصوص منطقه آزاد اروند دارد.

قدرت الله طمیمیان تبدیل منابع انسانی به منابع درآمدزا را یکی از اولویت ها و برنامه‌های سازمان منطقه آزاد در سالجاری عنوان کرد و افزود:۳۲۰ میلیارد ریال برا ی آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای،  آموزش های کاربردری در حوزه صنعت، تجارت، و خدمات، آموزش شهروندی و آموزش های پیش از دبستان  مهدهای کودک در سالجای در منطقه آزاد اروند پیش بینی شده است که در حوزهای مهارتی فردی، مهارت سازمانی، مهارت زندگی، مهارت حرفه ای و تحصصی هزینه می شود.

وی آموزش‌های مهارتی را عامل مهم و نقش موتور متحرکه برای ایجاد اشتغال در جامعه دانست و گفت: آموزش‌های مهارتی و مهارت افزایی برای کشور پایگاه و جایگاهی مطمئن برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد مقاومتی است.

مهارت آموزی عامل کاهش آسیب های اجتماعی است

رئیس اداره بهزیستی آبادان نیز در این جلسه گفت:مهارت آموزی باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

سعید ایثاری با بیان اینکه یکی از عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی نداشتن مهارت موثر جهت کسب درآمد است افزود: ارائه مهارت متناسب با استعدادهای فردی در کنار ایجاد فرصت کسب درآمد، به فرد عزت نفس می‌دهد که این موضوع نیز نقش مهمی در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش ایرنا مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند نیز ارتقاء مهارت های فردی، سازمانی، شغلی و مهارت های ۱۰ گانه  زندگی را از اصلی ترین اهداف نخستین مهارت منطقه آزاد اروند دانست و گفت:  توسعه فردی با رویکرد بالا بردن مهارت های فردی به عنوان سرمایه واقعی در این جشنواره هدف گذاری شده است.

علی الیاسی بر توسعه فرهنگ کسب مهارت برای رفع مشکل بیکاری در جامعه تاکید کرد و گفت: مهارت زایی نقش مهمی در توسعه پایدار دارد  و فقر  معضل جدی بر سر راه اشتغال جامعه است.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان خوزستان:اجازه هر نوع مهارت آموزی بدون پشوانه کاری را نمی دهیم

مدیر کل فنی و حرفه ای استان خوزستان بر مهارت آموزی و آموزش نظام مند و هدف گرا در خوزستان تاکید کرد و گفت:اجازه هر نوع مهارت آموزی بدون پشوانه کاری را نمی دهیم  و آموزش ها باید بر اساس نیازهای منطقه ای تعریف شده باشد.

عبدالنبی سواعدی آموزش های هدفمند، اثربخش و براساس نیاز بازار کار را از اولویت های سازمان فنی و حرفه ای استان خوزستان نام برد و گفت: طرح توانمند سازی یا مهارت افزایی آموزش فنی و حرفه ای  در استان اجرایی می شود.

وی افزود:طرح جامع کار آفرینی و اشتغال پذیری دانشجویان دانشگاهی به عنوان یک الگوی دانشگاه کار آفرین با مشارکت آموزش فنی حرفه ای، دانشگاه و پارک علم و فناوری ۲ سال متوالی است که در دانشگاهها در حال اجرا است که هدف این طرح تامین مهارت برای فارغ التحصیلان است و می توان از این طرح در دانشگاه های منطقه آزاد اروند استفاده کرد.

سواعدی در اختیار قرار دادن کارگاه فنی و حرفه ای استان به کار آفرینان مهارت بنیان در راستای نامگذاری سالجاری به نام سال رونق تولید و حمایت از کارآفرینی اشاره کرد و گفت:از آموزش های ایده محور در استان حمایت می شود.

 به گزارش ایرنا در نخستین جشنواره مهارت منطقه آزاد اروند از طرح صلاحیت حرفه ای و شغلی منطقه آزاد اروند نیز رونمایی شد.

۳۰۱۵/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.