معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن، بعد از انجام فاز یک مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان، کاهش آسیب‎های اجتماعی را به عنوان اولویت و گام بعدی ذکر کرد؛ همچنین در این جلسه نماینده مردم بردسکن، کاشمر و خلیل‎آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: راه حل معضل مدیران پروازی انتخاب مدیران بومی است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، کوکب موسوی در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن عنوان کرد: انتظار داریم اعضای شورای اداری با تعامل و همفکری که با یکدیگر دارند بتوانند در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری مسائل اداری شهرستان هم‌افزایی به وجود آورند.

وی طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان را از جمله اقدامات مهم در دست انجام ذکر کرد و افزود: به مدد این طرح شاهد هم‎افزایی و توان‌افزایی خوبی در همه ارکان موثر استان هستیم همچنین برای هماهنگی‎های لازم عملکرد معین‎های اقتصادی در شهرستان رصد و پیگیری می‎شود.

وی ادامه داد: بعد از انجام فاز یک مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان خراسان کاهش آسیب‎های اجتماعی در اولویت قرار دارد که در همین راستا استاندار خراسان‌رضوی معاونان خود را موظف کرده‎اند الگویی را در خصوص توسعه فرهنگی اجتماعی پایه‎ریزی کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌رضوی عنوان کرد: مدیران شهرستان همگام با مدیران ستادی در تحقق اهداف نقشه راه اصلاح نظام اداری باید همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم به سمتی برویم که نظام اداری کارآمد و چابکی داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه در رأس نقشه راه اصلاح نظام اداری، تحول نظام اداری در جهت خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم و سلامت اداری است؛ این موضوع را در سال جاری پیگیری خواهیم کرد.

رفع معضل مدیران پروازی با انتخاب مدیران بومی

در ادامه نماینده مردم بردسکن، کاشمر و خلیل‎آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند در استان خراسان نیرو بسیاری داریم اما نیازمند نیروهای کیفی و تخصصی و آموزش دیده هستیم تا بتوانند به درستی مسائل را پیگیری کنند.

بهروز بنیادی اظهار کرد: یکی از معضلاتی که مدیران کل با آن موجه هستند جایگزینی مدیر است به طوری که برای جایگزین کردن یک مدیر ماه‌ها زمان می‎برد تا فرد مناسبی را بتوان انتخاب نمود.

وی گفت: به رغم اینکه به دنبال دولت الکترونیک هستیم اما بسیاری از نامه‌نگاری‎ها هنوز به صورت سنتی و دستی انجام می‎شود در صورتی که خراسان‌رضوی این پتانسیل را دارد که در این خصوصی بیشتر از گذشته پیش‌قدم شود.

نماینده مردم بردسکن، کاشمر و خلیل‎آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای رفع معضل مدیران پروازی و استقرار آن‌ها در محل کار باید مدیران بومی را انتخاب نمود.

وی اظهار کرد: اغلب مدیران غیر بومی در آخر هفته و یا تعطیلات در شهرستان محل خدمت نیستند و این به یک آسیب تبدیل شده است.

بنیادی ادامه داد: متاسفانه در کنار مشهد مقدس سایر شهرستان‌ها آسیب‎های بسیاری می‎بینند به طوری که در توزیع اعتبارات و تجهیزات عدالت به درستی رعایت نمی‎شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ماشین‎آلات بسیاری در مرکز استان هستند که به دلیل یک نقص جزئی سال‌هاست در انبار گذاشته‌ و فرسوده شده‌اند اما می‎توان با پیگیری این خودروها را به شهرستان‌ها تحویل داد.

افزایش 17 درصدی اعتبارات

در این جلسه همچنین فرماندار بردسکن گفت: مدیران شهرستان در اجرای هر چه بهتر طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان خراسان تمام همت و تلاش خود را به کار گرفته‎اند تا در سال رونق تولید فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست‎های دولت تدبیر و امید و استاندار خراسان‌رضوی محقق شود.

 مجتبی شاکری اظهار کرد: طی سال گذشته 100 درصد تعهد اشتغال شهرستان محقق شده به طوری که 1388 نفر در سامانه رصد ثبت شده‌اند ولی تعهد 1303 نفر بوده و 106.5 درصد تحقق یافته است.

وی بیان کرد: تعهد اشتغال امسال 1197 نفر است که هم اکنون در حال انجام بوده و ثبت سامانه رصد می‏شود، همچنین سهمیه ابلاغی به شهرستان طی سال گذشته در تسهیلات حوزه اشتغال 10 میلیارد و 847 میلیون تومان بوده که تقریبا 20 میلیارد تومان جذب تسهیلات را در سال گذشته داشته‎ایم.

فرماندار بردسکن افزود: طی سال گذشته 100 درصد تسهیلات اول مشاغل خانگی و تبصره 16 توسط کمیته امداد و بهزیستی شهرستان جذب شده است.

وی گفت: در بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی پتانسیل‎های خوبی در شهرستان وجود دارد به طوری که در تولید انجیر رتبه اول استان را دارا هستیم و در محصولات انار، پسته، زعفران و بذر پنبه ظرفیت‎های مناسبی مهیاست.

شاکری همچنین افزود: در بخش معادن چندین معدن مس، طلا، سنگ آهن، منگنز و گچ را با اشتغال بیش از یک‌هزار نفر در شهرستان داریم که فعالیت خوبی دارند.

وی از انعقاد 15 تفاهم‌نامه با معین‎های اقتصادی و ارزش 668 میلیارد تومان با اشتغال 1422 نفر در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به بارش‌های 342 میلیمتری و سیلاب در فروردین‎ماه خسارت‌های بسیاری به بخش کشاورزی و منازل مسکونی وارد شد.

فرماندار بردسکن بیان کرد: بعد از سفر استاندار خراسان‌رضوی به شهرستان و کلنگ‌زنی که برای احداث واحدهای مسکونی ناشی از سیلاب صورت گرفت 310 پرونده تشکیل، 240 پروانه صادر، 180 آواربرداری، 45 مورد آرماتور بندی، 25 مورد اجرای فونداسیون، نصب و تحویل 80 مورد اسکلت و 15 مورد نصب، 5 مورد دیوار چینی و سفت کاری یک مورد انجام شده است.

وی گفت: طی سال گذشته اعتبارات تملک دارایی شهرستان 9 میلیارد و 160 میلیون تومان برای 90 پروژه بوده که این آمار در سال جاری بیش از 12 میلیارد تومان برای 90 پروژه است و در مجموع 31 درصد افزایش اعتبارات تملک دارایی سرمایه‎ای شهرستان نسبت به سال گذشته را داریم.

شاکری افزود: اعتبارات قانون استفاده متوازن سال گذشته 10 میلیارد و 248 میلیون تومان برای 29 پروژه بوده و امسال با افزایش 10 میلیارد و 735 میلیون تومان، 17 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

وی عنوان کرد: مجموع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‎ای و قانون استفاده متوازن در سال جاری 22 میلیارد و 735 میلیون تومان است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.