علیرضا رزم حسینی عصر چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در مشهد افزود: خرسندیم که اتاق بازرگانی به راهبردهای رهبر معظم انقلاب برای 40 سال دوم انقلاب اسلامی توجه کرده است تا به نتیجه اصلی این راهبردها که تمدن سازی ایرانی – اسلامی است، دست یابیم.
وی اظهار داشت: برای رسیدن به تمدن ایرانی – اسلامی باید ابزار آن را فراهم کنیم و حداقل در بخش اقتصادی که تامین ابزار تمدن سازی در این حوزه بر عهده اتاق بازرگانی است، به صورت کاربردی به آن بپردازیم.
وی گفت: اتاق بازرگانی باید به صورت کاربردی موانع اقتصادی در رسیدن به این تمدن بزرگ اسلامی را شناسایی کند و مطالبه گر جدی این بخش در سطح ملی باشد، موانعی که توسط اتاق بازرگانی احصا شود، برای دولت و مجلس شورای اسلامی موثر خواهد بود.
استاندار خراسان رضوی کار پژوهشی اتاق بازرگانی مشهد در زمینه راهکارهای توسعه پایدار روستایی را ستود و افزود: این راهکارها باید عملیاتی شود ضمن اینکه در طرح مثلث توسعه اقتصادی که برای این استان تدوین شده، شروع آن از روستاها خواهد بود.
وی اظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن طرح مثلث توسعه اقتصادی طی 40 روز گذشته 16 تفاهم نامه با معین های اقتصادی در مناطق مختلف استان به امضا رسیده و دو کارگاه آموزشی – توجیهی برای مدیران شرکت های معین اقتصادی به همراه فرمانداران شهرستان ها برگزار شده است.
وی با اشاره به واحدهای تولیدی استان که به دلیل بدهی در تملک بانکها هستند، گفت: دبیرخانه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان لیستی از این واحدها با مشخصات کامل تهیه و در معرض دید سرمایه داران و کارآفرینان قرار دهد تا وجود متقاضی برای در اختیار گرفتن این واحدها مشخص شود.
رزم حسینی افزود: در صورتی که متقاضی برای در اختیار گرفتن این واحدهای تولیدی وجود داشت، تسهیلات با دوره بازپرداخت 60 ماهه به کارآفرینان متقاضی از سوی بانکها پرداخت می شود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.