ریحانه غلامیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: درصد بالایی ازاین شهیدان مربوط به دوران دفاع مقدس و بمباران‌های دشمن بعثی در نقاط مختلف شهر است.

به گفته وی، بیشترین تعداد شهیدان مربوط به مناطق امامزاده ابراهیم(ع) و باجک در دوران دفاع مقدس می باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ تن از این بانوان که معروف به «شهدای فاطمیه قم هستند»، در ایام فاطمیه سال ۶۵، درحالی‌که در مجلس روضه حضرت زهرا(س) شرکت کرده بودند، بر اثر بمباران هوایی دشمن بعثی به شهادت رسیدند.

غلامیان با بیان این‌که ۱۹۰ تن از زنان قم در دوران دفاع مقدس در ستاد پشتیبانی فعالیت می‌کردند، گفت: این زنان فعالیت‌هایی از جمله شستن لباس‌های رزمندگان، بافتن لباس گرم، جمع‌آوری آذوقه، لباس و تجهیزات اولیه داشتند.

وی ادامه داد: تعدادی از بانوانی نیز به‌صورت مددکار و امدادگر پشت جبهه‌ها فعالیت داشتند، به طوری که برخی بانوان بیش از یک سال به دور از خانواده و پشت جبهه امدادرسانی می‌کردند.

وی با اشاره به زنان شهیده شاخص قم، گفت: شهید فخرالسادات کفاش حسینی از زنان شهید قم است که مبلغ و مبارز بوده که همسر و ۲ فرزندش نیز در دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند.

معاون اداره نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم خاطرنشان کرد: شهید طیبه واعظی نیز از جمله بانوان مبارز قبل از پیروزی انقلاب است که علاوه بر خودش، همسر، برادر و خانم برادرشان در دوران مبارزه برای پیروزی انقلاب به شهادت رسیده‌اند.

وی با اشاره به این‌که ۸۴ نفر از بانوان قمی نیز در جنگ تحمیلی جانباز شده‌اند، ادامه داد: زهرا الماسیان و فرشته چتر عنبری که از نویسندگان دوران دفاع مقدس بود، از جمله جانبازان این شهر می‌باشند.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.