رضا ملک‌زاده روز  سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: با اجرای طرح‌های توسعه محلی در قم به دنبال فراهم کردن بسترهای موردنیاز برای افزایش حضور شهروندان در حل مشکلات اجتماعی و مقابله با ناهنجاریها هستیم.

وی افزود: با اجرای این طرح، شهروندان نسبت به وجود آسیب‌های اجتماعی و لزوم مقابله با آن،‌ بیش از گذشته حساس می‌شوند و سطح مشارکت خود در مباحث فرهنگی و اجتماعی را افزایش‌ خواهند داد.

وی ادامه داد: اگر طرح‌های پیش‌بینی‌شده برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از درون محلات شهری آغاز شود و خانواده‌ها در آن مشارکت فعال داشته باشند،‌ درصد موفقیت این طرح‌ها به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.

ملک‌زاده گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان به‌خصوص مجموعه‌های مرتبط با مباحث فرهنگی و اجتماعی، وظیفه‌دارند با اجرای برنامه‌های تأثیرگذار، در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد:‌ همچنین از ظرفیت مساجد،‌ بسیج و سایر مراکز فرهنگی مستقر در محلات برای اجرای موفق طرح استفاده خواهد شد تا با هم‌افزایی هرچه بیشتر، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در قم زمینه بروز و ظهور نداشته باشد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد به‌عنوان تسهیلگران محلی از دیگر اقداماتی است که در اجرای این طرح موردتوجه خواهد بود.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.