غلامرضا صادق زاده خویی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد:‌ در همین رابطه سال گذشته ۳ هزار و ۹۰۱ فقره وام ازدواج به مبلغ ۶۱۶ میلیارد ریال در قم پرداخت شد،‌ امسال نیز تا پایان مردادماه یک هزار و ۷۵۲ فقره وام ازدواج در اختیار متقاضیان قرارگرفته است.

افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در قم مهم‌ترین هدف بانک ملی است

وی  با تبریک بیست شهریور،‌ نود و یکمین سالروز تأسیس بانک ملی، گفت: افزایش ظرفیت تولید و اشتغال استان مهم‌ترین هدف بانک ملی است و به همین منظور،‌ تسهیلات متنوعی در سطح خرد و کلان به فعالان اقتصادی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت‌های بانک ملی، طی سال‌های اخیر برای تقویت جایگاه تولید استان بسیار چشمگیر است و این بانک می‌کوشد با تأمین منابع موردنیاز فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعتی،‌ کشاورزی و خدماتی در قالب پرداخت تسهیلات رونق تولید و سایر تسهیلات مرتبط،‌ روند توسعه اقتصادی قم را شتاب بخشد.

صادق زاده خویی  با اشاره به این‌که تسهیلات بانک ملی در بخش تأمین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش موردنیاز تولیدکنندگان استان پرداخت می‌شود،‌ افزود:‌ تنها در بخش صنعت طی سال ۹۷،‌ ۱۶۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد و این رقم از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۱۱۵ میلیارد ریال در قالب ۵۰ فقره تسهیلات بوده است.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان قم ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز طی سال گذشته ۲۸۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۶۵ میلیارد ریال پرداخت شد و در پنج‌ماهه نخست امسال نیز ۸۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۴ میلیارد ریال در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفت.

وی گفت:‌ در سال ۹۷ از محل آئین‌نامه رونق تولید، بیش از یک هزار و ۴۹ میلیارد ریال سرمایه ثابت و سرمایه در گردش برای بخش صنعت و همچنین حدود ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت شد.

وی بیان کرد:‌ برای حفظ و توسعه کسب‌وکار اصناف تولیدی و خدماتی استان نیز،‌ تسهیلات قابل‌توجهی پرداخت شد، که این اقدام سبب حفظ اشتغال در این بخش گردید که در نوع خود کم‌سابقه است .

صادق زاده خویی افزود: بانک ملی با داشتن شبکه گسترده خدمت‌رسانی و نیروهای متخصص،‌ بازوی توانمند دولت در تأمین منابع مالی موردنیاز فعالیت‌های اقتصادی است اما در کنار آن، توجه به معیشت اقشار مختلف و پرداخت تسهیلات نیز به جد در دستور کار این بانک قرار دارد.

وی اظهار داشت: در بخش تسهیلات خرد در قالب رفع نیازهای اساسی خانوار در سال ۹۷ بالغ‌بر ۳۹ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۹هزار ۵۱۰ میلیارد ریال پرداخت شد و در سال جاری نیز تا پایان مردادماه ۱۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در این راستا پرداخت‌ شده است.

وی بیان کرد: در موضوع وام قرض‌الحسنه رفع احتیاجات ضروری نیز سال گذشته ۵ هزار ۲۵۸ فقره وام به مبلغ ۱۱۸ میلیارد و ۶۳ میلیون ریال پرداخت شد، در پنج‌ماهه نخست امسال نیز در این بخش ۹۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در اختیار متقاضیان قرارگرفته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ تعداد۴۲۴ فقره وام قرض‌الحسنه خوداشتغالی به مبلغ ۸۲ میلیارد ریال به معرفی‌شدگان کمیته امداد، تعداد۷۹ فقره به مبلغ ۱۳ میلیارد ریال به معرفی‌شدگان بهزیستی و ۲۶ فقره به مبلغ ۵ میلیارد ریال به معرفی‌شدگان بنیاد شهید پرداخت‌شده است، همچنین به معرفی‌شدگان اداره کار و رفاه اجتماعی ۲۶۰ فقره به مبلغ ۳۰میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال پرداخت شد، برای سال جاری نیز سهمیه‌ها به‌تازگی ابلاغ و معرفی‌نامه‌ها به شعب جهت پرداخت تسهیلات ارائه‌شده است.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان قم گفت: در حوزه بانکداری الکترونیک طی سال‌های اخیر تحول بزرگی در بانک ملی ایجادشده است، اکنون چند سامانه و برنامه کاربردی توسط بانک ملی طراحی‌شده است که هرکدام تحولی بزرگ در تحقق بانکداری الکترونیکی به‌حساب می‌آید.

وی بیان کرد: در حال حاضر سامانه بام بانک ملی، یکی از بهترین سیستم‌های بانکداری الکترونیک کشور است،‌ همچنین برنامه کاربردی و پیام‌رسان بله که با پشتیبانی بانک ملی طراحی شد نیز باقابلیت انجام عملیات مالی در بستری امن،‌ بسیار موردتوجه و استقبال مردم قرارگرفته است.

وی ادامه داد:‌ یکی از مهم‌ترین اهداف بانک ملی در این زمینه،‌ ترویج بانکداری اجتماعی در میان خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم است و آن را باقدرت دنبال می‌کند.

صادق زاده خویی گفت: هم‌اکنون ۱۳۷ دستگاه خودپرداز و ۹ هزار و ۵۶۳ پایانه فروش بانک ملی در سراسر استان فعال است.

وی با اشاره به این‌که مدیران و کارکنان بانک ملی در کنار مردم بودن و کسب رضایت آن‌ها را وظیفه ملی و سازمانی خود می‌داند، ادامه داد: بانک ملی با دارا بودن گسترده‌ترین شبکه بانکی و استفاده از جدیدترین سیستم‌های بانکداری الکترونیک آماده خدمت‌رسانی به همشهریان گرامی است و درکنار مردم بودن را به‌خصوص در شرایط خاص اقتصادی حال حاضر،‌ وظیفه خود می‌داند، به همین دلیل روند پرداخت تسهیلات خرد و کلان موردنیاز اقشار موردنیاز مردم و فعالان عرصه‌های اقتصادی استان را باوجود تنگناهای اقتصادی باقدرت ادامه خواهد داد.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.