به گزارش ایرنا، محمود حاجیان مطلق، چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی فارس در شیراز افزود:
مشارکت دادن مردم در تصمیم گیری ها و نزدیکی مسئولان به مردم یکی از عوامل مهم افزایش اعتماد عمومی است که دولت یازدهم توجه ویژه ای به آن داشته است.
وی بیان کرد: حضور و مشارکت مردم در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اثربخش خواهد بود و هرکجا مردم وارد میدان شوند، کارها ماندگار خواهد شد.
حاجیان مطلق، در بخش دیگری از مطالب خود، اقدام های انجام شده در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در سال 95 را خوب توصیف کرد و افزود: از مهمترین این دستاوردها، افزایش حساسیت نخبگان و صاحب نظران علمی، هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه ها و از همه مهمتر پای کار آمدن خیران و مردم است.
وی، با اشاره به تخصیص یک هزار میلیارد ریال در سال 95 برای حوزه اجتماعی با حمایت رهبر معظم انقلاب، افزود: از این مبلغ 200 میلیارد ریال برای اجرای 305 طرح کاهش آسیب های اجتماعی در اختیار استان ها قرار گرفت
و 180 میلیارد ریال به ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در 12 استان کشور پرداخت شد.
رئیس دبیرخانه شورای اجتماعی کشور اضافه کرد: همچنین 620 میلیارد ریال برای اجرای 162 برنامه در اختیار 15 دستگاه قرار گرفت که 58 برنامه برای کاهش اعتیاد، 39 برنامه برای کاهش طلاق، 54 برنامه برای مقابله با مفاسد اخلاقی و 17 برنامه برای سایر امور مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی است.
وی، با اشاره به اینکه در بحث توجه به سکونتگاه ها 10 استان کشور در اولویت قرار دارند، بیان کرد: با وجود اینکه استان فارس جزو این 10 استان مشکل دار نبود اما پیگیری های مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس سبب شد که مبالغی نیز به این استان اختصاص داده شود تا مشکلات فارس در این بخش حل شود.
رئیس دبیرخانه شورای اجتماعی کشور، در مورد برنامه ها شورای اجتماعی کشور در سال 96 هم گفت: گسترش نظام آموزش، مشاوره و توانمند سازی، به کار گیری جدی سازمان های مردم نهاد و خیران، توجه به نظام جامع سلامت و استمرار برنامه های فوق العاده نیز از مهمترین برنامه های این شورا در سال جاری است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس هم گفت: هشت دستگاه در طرح ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان دارای اعتبار هستند که شامل دادگستری، فرماندهی انتظامی، آموزش و پرورش، بهزیستی، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل زندانها و دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
سید علی محمد موسوی، مجموع طرح ها و برنامه های مصوب ستاد ساماندهی آسیب های آجتماعی استان را 50 موضوع با 644 برنامه برشمرد و افزود: تاکنون 28 جلسه کارشناسی با حضور کارشناسان دستگاه های ذی ربط برای بومی سازی طرح ها برگزار شده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر 644 برنامه مصوب اولویت دار دستگاه های دارای اعتبار، ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان از محل اعتبارات تخصیص یافته به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، از طرح هایی همچون طرح آموزش های قبل از ازدواج بهار نکو، طرح مسجد ما، طرح مشاوره با رویکرد دینی در مناطق حاشیه نشین استان و طرح فرهنگ سازی با هدف جلوگیری از تکدی گری حمایت می کند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.