به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، تقی زارعی صبح امروز در جلسه بررسی روند اعطای تسهیلات کارگشایی به مددجویان نیازمند استان اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته نزدیک به 68 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به خانواده‌های تحت حمایت در استان اردبیل پرداخت شده که اعطاء تسهیلات کارگشایی از جمله خدمات مهم کمیته امداد در عرصه خدمت رسانی به نیازمندان است که به طور کاملا قرض الحسنه و با اقساط بلند مدت در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا گرهی از مسائل آنها گشوده شود.

وی بابیان اینکه پنج هزار و 346 مددجو از تسهیلات کارگشایی کمیته امداد استان اردبیل بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: درصدد هستیم با ترویج سنت‌های حسنه اسلامی به ویژه در زمینه قرض‌الحسنه، گام‌های بلندتری را در راستای دستگیری از فقرا و نیازمندان برداریم.

زارعی بیان کرد: راه‌اندازی «صندوق امداد ولایت» یکی از بارزترین فعالیت‌های این نهاد در عرصه ترویج فرهنگ قرض الحسنه و دستگیری از فقرا و مستمندان جامعه بوده وخیران و نیکوکاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این صندوق، بیش از پیش کمیته امداد را در یاری‌رسانی به خانواده‌های بی‌بضاعت یاری کنند.

معاون اداری مالی کمیته امداد استان اردبیل گفت: بعد از معرفی و ارسال مدارک نیازمندان خدمات پرداخت تسهیلات به مددجویان از طریق صندوق امداد ولایت انجام می‌شود که این صندوق در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل دارای نمایندگی است که خیران و مددجویان با مراجعه به آن می‌توانند خدمت متنوعی را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه نیکوکاران در قالب وام خیران نزدیک به 300 میلیون ریال به 14 نفر از مددجویان کمک کرده‌اند، افزود: خیران در قالب این طرح، تسهیلات کارگشایی از کمیته امداد دریافت کرده و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و خود اقساط آن را پرداخت می‌کنند.

زارعی اظهار کرد: از خیران خواستاریم با سپرده‌گذاری هر چه بیشتر در صندوق امداد ولایت یاری‌رسان اقشار بی‌بضاعت باشند چرا گه سپرده‌های خیران و نیکوکاران در قالب‌های مختلف درمانی، تعمیر و بهسازی مسکن، تأمین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان ، مساعدت در امر ازدواج جوانان و مساعدت‌های تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند به صورت کاملا قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

معاون اداری مالی کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: 23 نفر از محکومان جرائم غیر عمد نیز با دریافت وام محکومان از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند که بیش از یک میلیارد و 380 میلیون ریال در قالب وام محکومان در اختیار زندانیان واجد شرایط قرار گرفت تا زمینه‌های آزادی آنان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه وام محکومان به زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت می‌شود که برای نخستین بار دوران محکومیت خود را می‌گذرانند، گفت: تحکیم بنیان خانواده از جمله اهداف و شاخصه‌های مهم کمیته امداد است که با ارائه خدمات مختلف به نیازمندان تلاش داریم کانون خانواده‌ها مستحکم و گرم باقی بماند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620732
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.