مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین روز یکشنبه در چهاردهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان، افزود: بیش از سه هزار تعاونی در استان در حوزه‌های مختلف مجوز دریافت کرده اند که از این تعداد ۷۶۸ تعاونی در استان فعال هستند.

مسعود بابایی با اشاره به حوزه فعالیت تعاونی‌های استان،  اضافه کرد: ۱۴۲ تعاونی در بخش توزیع، ۴۳۲ تعاونی در حوزه تولید و ۱۹۴ تعاونی در بخش خدمات استان فعالیت دارند.

وی افزود:این تعاونی‌ها برای بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغالزایی کرده و برای حدود ۱۰ هزار نفر نیز بیمه صادر نموده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ملاک‌ها و معیارهای انتخاب تعاونی‌های برتر استان، اضافه کرد: فعالیت سه ساله تعاونی‌ها، به روز بودن مجامع عمومی آنها، رعایت قوانین و مقرارات، ارایه اظهارنامه مالیاتی، بیمه بودن کارکنان تعاونی و داشتن دفاتر قانونی از جمله شاخص‌های انتخاب تعاونی‌های برتر استان بوده است.

این مسئول با اشاره به جایگاه تعاون در حوزه اجتماعی و اقتصادی، افزود: تعاون می‌تواند سرمایه‌ها و داشته‌های افراد یک جامعه را به اشتراک گذاشته و اقتصادی توانمند و کارآمد را به وجود آورد.

وی اضافه کرد: پایه گذاری اقتصاد تعاون بر مبنای شفافیت است و باید همه اعضا از وضعیت مالی یک تعاونی مطلع باشند.

بابایی با بیان اینکه باید قوانین و مقررات تعاونی‌ها به روز شود، افزود: لازمه این موضوع، بازنگری در استراتژی شکل گیری، توسعه تعاون و سیاست راهبرد آن است که باید با همکاری دولت و بخش خصوصی صورت گیرد.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.