سید علی پورطباطبایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ادامه داد: ایستگاه واقعیت مجازی در حاشیه محل عبور هیات های عزاداری در قم برپا و با استفاده از ۲ فناوری وی آر(VR) و ای آر(AR)   حوادث عاشورا و رزم آوری اباعبدالله(ع) و یاوران باوفای ایشان در محیطی سه بعدی به نمایش درآمد.

وی با بیان اینکه این ایستگاه با استقبال پر شور عزادارن امام حسین(ع) مواجه شد، اظهار داشت: قرارگرفتن در محیط سه بعدی از واقعه عاشورا، حسی فراموش نشدنی و بسیار تاثیر برانگیز را برای مخاطبان این فناوری به همراه دارد.

مسئول ایستگاه واقعیت مجازی قم افزود: در این ایستگاه تخصصی نرم افزار واقعیت مجازی سقا به شکل عینک‌های VR و قابل نصب روی تلفن همراه ارائه شده و به مراجعان رزم فرزند برومند امام علی (ع) و یاور امام حسین (ع) در محیطی سه بعدی نشان داده می‌شود.

وی ادامه داد: این نرم افزار از طریق پایگاه VRsagh.ir  قابل دریافت و از طریق تلویزیون های سه بعدی و عینک های VR نیز قابل مشاهده است.

پورطباطبایی افزود: در بخش دیگر این ایستگاه نیز با استفاده از فناوری AR و نرم افزار خیمه بهشت اردوگاه جهنم، مراجعان قادر به دریافت اطلاعات درباره تعدادی از شخصیت های اثرگذار در حادثه عاشورا خواهند بود.

 ۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.