در این آیین پس از قرائت زیارت پرفیض عاشورا، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در سخنانی، عاشورا را دارای جلوه‌های فراوانی دانست و اظهار داشت: این امر جامع‌الاطراف است ازاین‌رو اشخاص و گروه‌های مختلف باسلیقه‌های گوناگون به این واقعه عظیم توجه کردند و از منظر خود آن را توضیح دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری افزود: هر کس از زوایای مختلف به واقعه عاشورا پرداخته و در مقابل عظمت آن احساس عجز و شگفتی کرده است.

وی بیان داشت: آن‌هایی که در وادی معرفت و محبت سیر می‌کردند از این روایت، واقعه عاشورا را مورد تحلیل قرار دادند و چون در بالاترین حد معرفت قرار دارد آن را در زاویه دید خود خلاصه کردند.

وی بابیان اینکه در هیچ کجا به‌غیراز عاشورا محبت به خدای متعال ظهور پیدا نکرده است، افزود: ایستادگی بر عهده و پیمان یکی از جلوه‌های عاشورا می‌باشد.

میرباقری ادامه داد: امام حسین(ع) در روز عاشورا هرچه داشت را تقدیم خدا کرد و در گودی قتل گاه درحالی‌که تشنه، گرسنه، خسته و غبارآلود بود نمونه بارز و بی‌مانندی از خضوع و خشوع و بندگی و محبت به خداوند را نشان داد.

در این آیین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و مرتضی حیدری فرماندار قم حضور داشتند.

قم در سالروز عاشورای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، غرق در سوگ و ماتم است و جمع کثیری از شیعیان و محبان اهل‌بیت در قالب دسته‌ها و هیات های مذهبی با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس به‌ویژه حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بیوت علما و مراجع تقلید برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت اشک ماتم ریختند.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.