حجت الاسلام والمسلمین مصیب منوچهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قم، مرکز شیعه و عش آل محمد(ص) است به همین دلیل به طور قطع دشمنان اهل بیت(ع) برای ایجاد انحراف در عزادای ها و هیات های این شهر سرمایه گذاری بیشتری انجام داده اند.

وی هوشیاری هیات های عزاداری در برابر جریان های انحرافی را ضروری دانست و ادامه داد: در سال های اخیر شاهد کاهش محسوس آسیب ها و انحرافهای در هیات های عزاداری استان هستیم.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، افزود: قم به عنوان پایگاه شیعه، ‌الگویی برای سایر استان های کشور است به همین دلیل وجود حداقل انحراف در هیات های عزاداری استان، نیز برای قم زیاد است و باید تلاش شود تا این آسیب ها به صفر نزدیک شود.

منوچهری، با بیان اینکه باید تلاش کنیم در ایام حزن اهل بیت(ع) به سمت معرفت ائمه اظهار(ع) حرکت کنیم ادامه داد: بازگشت به سنت ها و عزداریهای اصیل علاوه بر اثرگذاری بیشتر، جلوی بسیاری از انحراف ها را نیز خواهد گرفت.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، توجه به اقامه نماز اول وقت  وهمچنین رعایت مسائل بهداشتی، امنیتی و ایمنی توسط هیات های عزاداری  را ضروری دانست و از متولیان هیات های عزادای خواست مراقبت های لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی، ‌اقامه نماز را از جمله اهداف قیام امام حسین(ع) بیان کرد و افزود: تمهیدات لازم برای اقامه نماز جماعت باشکوه ظهر عاشورا در قم اندیشیده شده است به گونه ای که علاوه بر حرم حضرت معصومه(ع) در ۲۰ نقطه از خیابان های اطراف حرم، نماز جماعت اقامه می شود.

منوچهری ادامه داد: همراه با هر هیات عزاداری یک روحانی وجود دارد و در صورتی که هیات ها در زمان اذان ظهر در مسیر حرکت به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س)باشند، اقامه نماز به صورت جماعت برگزار خواهد شد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.