رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش که امروز هم‌زمان با عاشورای حسینی به شهر مقدس قم سفر کرده و در جمع عزاداران و سوگواران حاضرشده‌اند در دفتر آیت‌الله حسین نوری همدانی حضور یافته و همراه با سایر مردم به عزاداری پرداختند.

دفاتر و بیوت حضرات آیات مراجع تقلید ناصر مکارم شیرازی و سید موسی شبیری زنجانی نیز میزبان مسئولان کشوری، استانی و مردم سوگوار بود که آیین‌های مختلف عزاداری در این دفاتر برگزار شد.

وزیر آموزش‌وپرورش صبح امروز نیز با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این مکان مقدس حضور یافت و در آیین‌های عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش شرکت کرد.

سخنرانان در این آیین‌ها بابیان گوشه‌هایی از زندگی گهربار سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، در خصوص قیام عاشورا، نهضت و اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مطالبی بیان و بر ادامه راه آن امام همام و یاران باوفایش تاکید کردند.

شهر مقدس قم امروز در عاشورای حسینی شاهد آیین‌های مختلف عزاداری است و عزاداران، ارادت خود را به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت نشان دادند.

عاشقان خاندان عصمت و طهارت امروز ندای لبیک یا حسین(ع) و هیهات منا الذله را در این شهر سر داده‌اند و با بغضی در گلو، سوگنامه عشق را زمزمه می‌کنند و اشک ماتم می‌ریزند.

بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) یکپارچه سیاه‌پوش است و این مکان مقدس شاهد عاشقانه‌ترین سوگواری‌ها از سوی شیفتگان اهل‌بیت(ع) می‌باشد که از نقاط گوناگون ایران و سایر کشورها به شهر مقدس قم آمده‌اند.   

امروز نوای یا سید و سالار شهیدان و یا قمر بنی‌هاشم در جای‌جای قم به گوش می‌رسد و تمامی معابر منتهی به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با فریادهای یا حسین و یا ابوالفضل سوگواران، رنگ و بوی عاشورایی دارد.

در روز دهم محرم (عاشورا) سال ۶۱ هجری قمری، امام حسین(ع) و یارانش که ۷۲ تن بودند در راه دین اسلام و ترویج آموزه‌های آن، احیای احکام دین و زدودن انواع انحراف‌های دینی، با رشادت و دلاوری به شهادت رسیدند و درس آزادی و ولایتمداری را در تاریخ ماندگار کردند.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.