به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مختار پناهی روز شنبه در گفت‌وگویی افزود: طی این مدت ۶۹ تن در حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی قم جان خود را ازدست‌داده‌اند.

وی بابیان این‌که در مدت مذکور آمار مجروحان ۱۰ درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: آزادراه قم-کاشان و محور کهک-جعفریه بیشترین آمار تصادف‌های فوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار تصادف‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه و در ساعات ۱۶ الی ۲۰ به وقوع پیوسته است.

پناهی از رانندگان خواست ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری با ماموران پلیس‌راه، با سرعت مطمئنه در سطح جاده‌ها آمدوشد کرده و حتما فاصله طولی با خودروهای دیگر را رعایت کنند و قبل از حرکت از وضعیت سلامت خودرو اطمینان حاصل کرده و از هرگونه حرکات نمایشی پرهیز کنند.

کشف ۲۱۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر قم

جانشین فرمانده انتظامی قم نیز از آغاز طرح عملیاتی فتح ۲ خبر داد و گفت: ۲۱۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شد.

سرهنگ صیاد درویشی بابیان این‌که طرح فتح از ۲ قسمت پنهان و آشکار تشکیل‌شده است، هدف از اجرای این طرح عملیاتی را برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، دستگیری معتادان متجاهر، برخورد و دستگیری سارقان و برخورد با اراذل‌واوباش بیان کرد.

وی با اشاره به صدور ۱۰۰ حکم قضایی برای شناسایی و دستگیری سارقان، اراذل‌واوباش و فروشندگان مواد مخدر، تصریح کرد: در این طرح و در بخش پنهان با به‌کارگیری ۱۱۳ خودرو و موتورسیکلت، ۷۸۶ نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم حضورداشته که ۱۲۰  سارق، ۲۴ نفر اراذل‌واوباش و ۷ خرده‌فروشان مواد مخدر دستگیر و حدود ۱۹ هزار نخ سیگار قاچاق، ۳۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، ۲۴ دستگاه خودرو مسروقه و ۲۱۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف‌شده است.

وی با اشاره به استمرار بخش آشکار طرح عملیاتی فتح، بیان داشت: حضور پلیس به‌طور حتم موجب آرامش و احساس امنیت برای همه شهروندان و زائران در سطح استان خواهد بود بنابراین یکی از شیوه‌هایی که احساس امنیت شهروندان را افزایش می‌دهد حضور پررنگ و بازدارنده این نیرو در معابر، بوستان‌ها و مکان‌هایی است که محل آمدوشد مزاحمان، افراد مجرم و نابهنجار است.

جریمه ۳۰۰ هزار ریالی خودروهای فاقد مجوز بغل نویسی

سرپرست پلیس راهور استان قم نیز گفت: خودروهای فاقد مجوز بغل نویسی برابر قانون مبلغ ۳۰۰ هزار ریال جریمه می‌شوند.

 سرهنگ حسن قیصری اظهار داشت: اعداد و علائم تبلیغاتی بر بدنه انواع وسایل نقلیه، مغایر با ضوابط و مقررات و ایمنی عبور و مرور بوده و موجب حواس‌پرتی عابران و رانندگان سایر وسایل نقلیه در راه‌های درون و برون‌شهری است که حوادث ناگوار ناشی از تصادف‌ها و بی‌نظمی را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۲۰۷ آئین‌نامه راهور، نصب هر نوع علائم و پلاک‌های متفرقه و همچنین الصاق، نصب و نقش هرگونه آگهی، نوشته و عکس بر روی بدنه درونی و بیرونی و شیشه‌های وسایل نقلیه ممنوع است.

وی گفت: این‌گونه خودروها صرفاً مجاز به درج نام، آرم شرکت (برابر ضوابط و مجوزی که توسط پلیس راهور صادر می‌شود)بوده و در غیر این صورت رانندگان این وسایل نقلیه ضمن ملزم به برطرف کردن تبلیغات از بدنه خودرو، مبلغ ۳۰۰ هزار ریال نیز جریمه خواهند شد، همچنین استفاده از حروف لاتین نیز برابر قانون ممنوع است.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.