سرهنگ محمدحسن خلجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: این جشنواره، مهر ماه امسال، همزمان با هفته نیروی انتظامی و با هدف ارتقا سطح ایمنی و کاهش حوادث و سوانح رانندگی و در چهار موضوع (سرعت غیر مجاز و تبعات آن، سبقت غیرمجاز و حواشی ناشی از آن، عدم توجه به جلو در حین رانندگی و خستگی و خواب آلودگی)، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی از برنامه‌های معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا است اظهار داشت: معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در این فراخوان از تمامی علاقمندان، ایده‌پردازان، نویسندگان، سینماگران، عکاسان و خبرنگاران حوزه‌های اجتماعی و حوادث درخواست کرده است تا با ارسال آثار خود به این جشنواره در قالب‌های فیلم، موشن‌گراف، انیمیشن، عکس و گزارش‌های خبری رسالت خود را در ساماندهی فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تحقق بخشند.

خلجی، گردآوری آثار و شیوه‌های نوین آموزشی برای کنترل ترافیک و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی، تامین محتوای مورد نیاز شبکه‌های تلویزیونی و اجتماعی، اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی از طریق تولید و پخش محصولات رسانه‌ای و همچنین شناسایی، معرفی و ارج نهادن به فعالان عرصه رسانه و ترافیک را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی، ذکر کرد.

وی تصریح کرد: این جشنواره در پنج بخش فیلم تا سقف ۱۲۰ ثانیه، موشن گرافی، انیمیشن، عکس و گزارش های خبری (شامل رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب) برگزار می شود و علاقه مندان به شرکت باید در ابتدا به تکمیل فرم ثبت‌نام از طریق سایت اینترنتی www.TB۹۸.ir اقدام کرده و سپس آثار خود را از طریق آدرس اینترنتی ذکر شده و یا به دبیرخانه به نشانی تهران، بلوار مرزداران، شهرک آزمایش، معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک ارسال کنند.

خلجی تصریح کرد: ثبت‌ نام در این جشنواره تنها به طریق اینترنت امکان پذیر است و به همین علت لازم است شرکت کنندگان با مراجعه به نشانی WWW.TB۹۸.IR کاربرگ تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کنند.

مسئول اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور استان زنجان با بیان اینکه شرکت در این جشنواره محدودیت سنی نداشته و اما ایده و اثر باید متعلق به فرد ثبت نام کننده باشد، گفت: تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین ۹۵ باشد و از نظر تعداد آثار ارسالی نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و لازم است ایده یا اثر با موازین فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و قوانین جاری کشور تضاد و مغایرت نداشته باشد.

خلجی افزود: به آثاری که به بخش مسابقه راه یافته‌اند، گواهی شرکت داده می‌شود و آثاری که استانداردهای فنی و ویژگی‌های لازم را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می‌شوند. مسئولیت پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از ارسال آثار دیگران نیز با ارسال کننده اثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: برگزار کننده حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای چاپ در کتاب، بروشور، انتشارات و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی با ذکر نام اثر را برای خود محفوظ نگه می‌دارد و اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش‌بینی شده که در شرایط لحاظ نشده یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات با دبیر جشنواره است.

خلجی افزود: در بخش عکاسی، هر عکاس می‌تواند برای هر عنوان شش فریم با حجم ۲ مگاپیکسل و رزولوشن DPI ۳۰۰ با فرمت TPG ارسال کند، شرکت کنندگان بخش فیلم، موشن گرافی و انیمیشن آثار خود را از طریق سایت اینترنتی یا ارسال DVD به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.

وی با اشار به اینکه مهلت ارسال آثار به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود و در تاریخ اعلام شده، سایت ثبت‌نام بسته خواهد شد، اظهار داشت: شرکت کنندگان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، بلوار مرزداران، شهرک آزمایش، معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا مراجعه و یا با شماره های ۸۱۲۵۳۳۳۷ و ۸۱۲۵۳۳۳۶ تماس بگیرند.

۶۰۸۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.