رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در این جلسه، با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه پیشنهادی نرخ کرایه خدمات پارکینگ های موتورسیکلت گفت: بر اساس مطالعات انجام شده توسط سازمان حمل و نقل ترافیک، این سازمان پیشنهادی برای افزایش نرخ های پارکینگ موتورسیکلت را پیشنهاد داده است.

روح الله امرالهی افزود: به دلیل اینکه نرخ درآمد پارکینگ ها متناسب با هزینه های آنها نیست، در ماه های اخیر برخی از پارکینگ دارها درخواست ختم قرارداد خود را داشته اند.

وی گفت: ورودی و خروجی یک پارکینک به طور متوسط ۲۷۴ موتور در روز انجام می  شود که در حال حاضر هزینه هر موتورسیکلت به ازای هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ تومان است.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه پیشنهادی نرخ کرایه خدمات پارکینگ های موتورسیکلت گفت: ۲ سال است که از انقلاب پارکینگ سازی در قم صحبت می کنیم ولی تا کنون اقدامی جدی در این زمینه انجام نشده است.

حسن طلایی ادامه داد: با گذشت ۲ سال از عمر شورای اسلامی شهر قم در دوره پنجم ولی تا کنون یک متر پارکینگ جدید نیز در قم ایجاد نشده است که این موضوع با وعده های داده شده مغایر است.

وی با تاکید بر الزام پارکینگ های سطح شهر قم به پذیرش رایگان دوچرخه ها گفت: به منظور فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه، پارکینگ های سطح شهر قم باید ملزم به پذیرش رایگان دوچرخه ها باشند که این اقدام می تواند در استفاده از دوچرخه و ارتقای ایمنی استفاده از این وسیله موثر باشد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم نیز دراین جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه پیشنهادی نرخ کرایه خدمات پارکینگ های موتورسیکلت گفت: طبق بودجه مصوب شهرداری، بر اساس دستور شهردار تمام درآمدهایی ناشی از محل پارکینگ برای تملک پارکنیک ها استفاده می شود.

محسن رنجبر ادامه داد: تمام ظرفیتی که در تملک پارکنیگ در بودجه امسال شهرداری قم دیده شده است، برای تملک پارکینگ ها استفاده می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه برای ساماندهی وضعیت پارکینگ موتورسیکلت ها در سطح شهر جلسات با پلیس و راهور برگزار شده است گفت: شهردای قم ملزم به تعیین و آماده سازی مکان هایی به عنوان پارکینگ موتورسیکلت و پلیس راهور نیز متعهد شد تا موتورهایی که در مکان های غیرمجاز پارک کرده اند اعمال قانون کند.

عباس ذاکریان ادامه داد: ۱۰ نقطه برای پارکینگ موتورسیکلت به ویژه در هسته مرکزی شهر انتخاب و چند بار نیز مزایده برگزار شده است که هیچ کسی در این مزایده ها شرکت نکرد.

وی با تاکید بر الزام پارکینگ ها برای نصب دوربین های مداربسته و ارتقای سطح ایمنی پارکینگ ها، افزود: در خیابان انقلاب، نقطه ای به عنوان پارکینگ موتورسیکلت انتخاب و آماده سازی شدهولی استقبال از این پارکینگ بسیار اندک است.

اخذ مجوز تفویض اختیار انجام فرآیند طرح تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید کیوانفر با خیابان امام خمینی(ره)، از جمله لوایحی بود که توسط اعضای شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت که با موافقت اکثریت اعضای این شورا به تصویب رسید.

نامه فرمانداری قم و نظر هیات تطبیق در ارتباط با مصوبه شماره ۴۱۴۴ مورخ ۲۰ مردادماه ۹۸ با موضوع الزام شهرداری به اجرای تقاطع غیرهمسطح در خیابان امام خمینی(ره) و خیابان کیوانفر از دیگر موارد مورد بررسی شورای شهر قم بود که اعضای شورای اسلامی شهر بر مصوبه پیشین خود اصرار کرد.

لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه پیشنهادی نرخ کرایه خدمات پارکینگ های موتورسیکلت به ازای توقف تا ۱۲ ساعت با نرخ ۱۰ هزار ریال رای موافق دارد. بر اساس این مصوبه پذیرش دوچرخه در این پارکینک ها به صورت رایگان انجام می شود.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.