محسن بهشتی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: این طرح‌ها بااعتباری بالغ‌بر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های عمرانی و زیربنایی ۲۸ طرح،‌ بهداشت و درمان سه طرح،‌ کشاورزی ۲۶ طرح، محیط‌زیست و منابع طبیعی ۲ طرح،‌ گردشگری هفت طرح،‌ فرهنگی و ورزشی هشت طرح،‌ صنعتی ۱۷ طرح،‌ آموزشی ۹ طرح،‌ مدیریت شهری ۶۴ طرح و ساماندهی مناطق روستایی ۳۶ طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: باوجود مشکلات مالی روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی استان روند مناسبی دارد و با سرمایه‌گذاری انجام‌شده،‌ روزبه‌روز بر فرصت‌های شغلی موجود در قم افزوده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت وجود راه‌آهن برای شهر قم گفت: راه‌آهن ازجمله شاخص‌های توسعه‌یافتگی است و داشتن راه‌آهن در مرکز شهر،‌ امتیاز بزرگی برای قم به‌حساب می‌آید.

بهشتی افزود: اگر آسیب و ایرادی در این موضوع است باید آن را برطرف کنیم نه این‌که بخواهیم اصل جریان را زیر سئوال ببریم.

وی ادامه داد:‌ اصلاح خطوط و قرار دادن دیوار حائل ازجمله راهکارهایی است که طی سال‌های اخیر برای جلوگیری از حوادث در مسیر خطوط راه‌آهن در داخل شهر قم انجام‌شده و اگر بازهم شاهد وقوع حوادثی هستیم به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و جلوگیری از قرار دادن دیوارهای حائل توسط افراد بومی در برخی مناطق است.

بهشتی با اشاره به این‌که روزانه پنج هزار تن از طریق ایستگاه مرکزی قم سفر می‌کنند،‌ گفت:‌ راه‌آهن سراسری که از قم می‌گذرد موضوعی ملی است و تنها به‌صورت استانی نمی‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد:‌ بر اساس برنامه‌ریزی‌ها اگر ایستگاه جمکران به‌جای ایستگاه محمدیه تقویت شود می‌توان کلیه سفرها به مناطق جنوبی کشور را از طریق این ایستگاه به انجام رساند.

وی در خصوص اختصاص حقابه های زیست‌محیطی به قم نیز گفت:‌ در همین رابطه ۴۵ میلیون مترمکعب آب از سد ۱۵ خرداد رهاسازی شد که در اثر آن شاهد جاری شدن آب در بستر رودخانه قم هستیم.

معاون امور عمرانی استانداری قم همچنین گفت:‌ ۸۰ میلیون مترمکعب نیز برای تأمین حقابه زیست‌ محیطی استان از سد الغدیر درخواست کردیم که اگر این حقابه محقق شود آب به دریاچه نمک خواهد رسید.

وی پیرامون آخرین وضعیت مترو قم نیز بیان کرد: در صورت تأمین اعتبارات لازم، خط A مترو تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تکمیل منوریل قم نیز به طول ۴.۷ کیلومتر در دستور کار است که با تأمین اعتبارات لازم عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود اما برای ادامه مسیر مونوریل از میدان مطهری تا پردیسان،‌ احداث خط B مترو به‌جای آن پیشنهادشده است.

بهشتی گفت:‌ در بحث فرودگاه روال حقوقی در حال انجام است و قرار است تا سایت گردشگری از محیط فرودگاهی جدا شود و در اختیار شهرداری قم قرار گیرد،‌ روند شروع عملیات عمرانی ساخت فرودگاه نیز با مشارکت فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد:‌ اتصال تقاطع غیرهم سطح پردیسان به جاده اراک طرح سنگینی است که نظرات کارشناسی برای انجام اقدامات عمرانی در این رابطه در حال تدوین است.

وی بیان کرد:‌ در خصوص تالار مرکزی شهر نیز باید مدیریت آن با موافقت وزارت ارشاد در اختیار استان قرار گیرد تا امکان استفاده از ظرفیت‌های گسترده این مجموعه بیش‌ازپیش فراهم شود.

معاون عمرانی استانداری قم همچنین گفت:‌ ۲۶ مصوبه در خصوص احداث نیروگاه‌های خورشیدی در قم تدوین شد اما به دلیل کاهش نرخ خرید برق،‌ توجیه سرمایه‌گذاری در این بخش از بین رفت.

وی در ادامه بیان کرد:‌ روند ۶ سال گذشته جذب سرمایه گذار در بلوار پیامبر اعظم(ص)‌نیز نتایج لازم را درپی نداشته و احتیاج به بازنگری دارد.

دوم تا هشتم شهریورماه سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر در سال ۱۳۶۰ به نام هفته دولت نام‌گذاری شده است.

طرح عمرانی، گردشگری، اقتصادی و فرهنگی بااعتبار بیش از چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.