عباس ذاکریان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس حجم تردد عابران پیاده در معابر، تعداد تصادف های منجر به جرح و فوت و وجود کاربری های پرتردد معابر مثل مدارس و بیمارستان ها، حدود 37 معبر برای نصب پل عابر پیاده شناسایی شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به این که نصب پل عابر پیاده در بیشتر معابر نیازمند جابه جایی تاسیسات برق است، نقاط نصب پل برای اداره توزیع نیروی برق ارسال شده تا اقدامات لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر عرض بعضی پیاده روها اجازه نصب پل عابر پیاده را نمی دهد که با کارشناسی های صورت گرفته، نصب 25 پل در سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.
ذاکریان بیان کرد: در حال حاضر 52 پل عابر پیاده در سطح شهر قم وجود دارد که از این تعداد، 2 پل مکانیزه می باشد و در میدان شهید مطهری و بلوار امین قرار دارد.
وی اضافه کرد: طبق برنامه قرار بود امسال 10 پل عابر پیاده در شهر قم مکانیزه شود و بودجه ای نیز برای این کار پیش بینی شده بود.
وی با بیان این که بخش قابل توجهی از تجهیزات پله برقی وارداتی و متاثر از نرخ ارز است، ادامه داد: با وجود این که برای این طرح سه بار مناقصه برگزار شد، به علت نوسانات ارزی هیچ شرکتی حاضر به حضور در مناقصه نشد و نتوانستیم قراردادی منعقد نماییم.
معاون شهردار قم گفت: با توجه به ضرورتی که مکانیزه کردن پل های عابر پیاده دارد، جلسه آسیب شناسی برگزار و نظر شرکت های ذیربط بررسی شد تا بتوانیم راهکاری برای عملیاتی نمودن طرح پیدا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه مکانیزه کردن پل های عابر پیاده باعث شد تعداد پل هایی که برای مکانیزه شدن در برنامه داشتیم از 10 به سه پل کاهش یابد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.