به گزارش ایرنا، محمد اسلامی عصر پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح بهسازی و اصلاح سه راهی ونارچ و احداث پل راه آهن قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این قطار دارای فاینانس خارجی است، و سال گذشته نیز مقداری با رکود مواجه شد که از سه هفته پیش مشکلات آن رفع شده و امیدواریم با مذاکره هایی که خواهیم داشت سایر مشکل های آن را برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: موضوع مهم این است که بتوانیم زیرساخت آن را تکمیل و شبکه برق را نیز برقرار و ناوگان ویژه منحصر به همین مسیر را در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.
اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال 98 نیز اعتباری برای این طرح پیش بینی شده، خاطر نشان کرد: 85 درصد کل اعتبار این طرح سهم سرمایه گذار است، و تنها 15 درصد آن که عمدتا مربوط به آزاد سازی مسیر است، از بودجه ملی تامین خواهد شد.
طرح احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان یکی از استثنایی ترین طرح های راه در استان قم است، که در زمان 40 دقیقه مسافران را از قم به ایستگاه راه آهن مرکزی تهران منتقل می کند.
این طرح از مصوبه های سفر کاروان دولت یازدهم به قم است که با سرمایه گذاری 5.2 میلیارد یورو اعتبار ارزی برای کل مسیر در حال احداث می باشد؛ طرح فوق سال گذشته با اهتمام وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه آهن قم آغاز شد.
مسیر قم به اصفهان حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مسیر قم به تهران در مرحله تجهیز کارگاه است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین افزایش قطارهای حومه ای که در مسیر تهران - قم اقدام به جا به جایی مسافران می کنند را نیز از جمله برنامه ها برای توسعه شبکه حملی و نقلی ریلی دانست و افزود: این اقدام‌ منجر به ایجاد مزیت های لازم برای شرکت های حمل و نقل ریلی می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ایمن سازی راه ها و رفع نقاط حادثه خیز را از اولویت های مهم وزارت متبوع خود و همچنین از اقدامات مورد تاکید شخص رئیس جمهوری دانست و افزود: سه راهی ونارچ از نقاط پرحادثه بوده که تاکنون حوادث تلخ و اسفناکی را تجربه کرده ولی طرح بهسازی و اصلاح آن با همت مسئولان به بهره برداری رسید و مردم در این جاده از یک ایمنی خوب و با کیفیت و استاندارد بهره مند می باشند.
طرح بهسازی و اصلاح سه راهی ونارچ در محور قم - نیزار و احداث پل راه آهن قم به طول سه هزار و 500 متر طی مدت 18 ماه و با اعتبار 80 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
محور قم - نیزار به طول 38 کیلومتر یکی از محورهای مواصلاتی استان به سمت سلفچگان و دلیجان است‌.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.