جمع بندی‌های اولیه نشان می‌دهد بارندگی‌های دو روز گذشته، خسارت‌هایی را در 11 شهرستان و تعداد زیادی روستای استان کرمان برجای گذاشته است.

به گزارش ایلنا، مجید سعیدی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان این مطلب گفت : در سیلاب‌های اخیر ، به منازل، مزارع، راه‌ها و تاسیسات خدماتی در شهرستان‌های‌منوجان، فاریاب، کهنوج، جیرفت، رودبارجنوب، قلعه گنج، نرماشیر، بم ، کرمان ، راور و شهربابک خسارت‌هایی وارد شده است .

وی همچنین با اشاره به باز بودن همه مسیرهای اصلی استان کرمان، از تخریب 400 راه روستایی و عشایری در این استان خبر داد و افزود: در شهرستان رودبارجنوب راه ارتباطی 86 روستا قطع شده و 200 خانه دچار آبگرفتگی شده اند که هلال احمر در حال امداد رسانی به ساکنان آنها است.

سعیدی گفت: در کهنوج، سیلاب به 25 واحد مسکونی بین 30 تا 90 درصد خسارت وارد کرد و به 5 هزارمتر مربع مزارع کشاورزی آسیب رساند. همچنین به چند سیل بند در روستاها بین 50 تا 100درصد خسارت وارد شده و فرونشست زمین در محور کهنوج فاریاب در حال بررسی کارشناسی است .

سعیدی با اشاره به اینکه در شهرستان منوجان 17 راه روستایی در بخش آسمینون آسیب دیده است، گفت: در این روستاها و روستاهای قلعه گنج هلال احمر در حال امداد رسانی به روستائیان است .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان همچنین از خسارت500 متر از خط انتقال آب قلعه گنج و وارد شدن بیش از 71 میلیارد ریال خسارت به ابنیه قدیمی و راه‌ها و پل‌ها دراین شهرستان خبر داد و گفت در جیرفت بندهای خاکی روستاهای حسن آباد و اسماعیلی خسارت دیده اند و در ساردوئیه شکسته شدن 5 تیر ، برق این منطقه را چند ساعتی قطع کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استاندار کرمان همچنین گفت: در شهر کرمان به آسفالت برخی معابر شهری خسارت وارد شده است. در شهر بابک بخش کشاورزی روستای ریسه خسارت دیده است . در نرماشیر راه ارتباطی روستای کورک دچار آب برگی شده و در روداب شرقی و غربی راه‌های روستایی به علت طغیان رودخانه آسیب دیده اند. در شهرستان راور آسفالت معابر و تاسیسات شهری و در روستاها برخی قنوات آسیب دیده اند.

وی افزود: در بم به تاسیسات برق و راه روستایی دشت دارزین و خط انتقال برق از بم به بروات هم آسیب وارد شده است .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان در پایان تاکید کرد: دستگاه هایی اجرایی و فرمانداری‌های مناطق آسیب دیده موظفند ارزیابی‌های دقیق و کارشناسی شده را ظرف 5 روز آینده اعلام کنند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.