استاندار قم گفت: باید واقعیتهای اجتماعی را با رفتارسنجی مورد ارزیابی قرار داد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، بهرام سرمست شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در ساختمان اداری آستانه حضرت معصومه(س) عنوان کرد: افکار سنجی نمی تواند ملاکی برای دریافت واقعیات اجتماعی باشد.
استاندار قم افزود: آماری که طبق افکارسنجی به دست بیاید با واقعیت فاصله زیادی دارد زیرا مردم بسیاری از واقعیات ها را بازگو نمی کنند و باید واقعیتها را با رفتارسنجی مورد ارزیابی قرار داد.
وی اظهار کرد: آمارهای دقیق با استفاده از روش های علمی  در ریشه یابی واقعیت های اجتماعی و انجام تصمیم گیری های منطقی نقش مهمی دارد.
سرمست بیان کرد: آماری که به درستی استخراج شود می تواند ملاکی برای رفع آسیب های اجتماعی و معضلات قرار بگیرد.
وی گفت: میان واقعیات اجتماعی و پنداشتها، تفاوت های زیادی وجود دارد و باید این فاصله ها و تفاوت ها را به خوبی شناسایی کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.
استاندار قم تاکید کرد: در آمار و بررسی رفتارها باید به طور غیر مستقیم وارد میدان شد و روش های تحقیقی را به شیوه های علمی و غیر مستقیم به کار برد، وقتی به آمار دقیق دست یابیم می توانیم به طور منطقی برای رفع مشکلات و معضلات،تصمیم گیری کنیم.

سرمست با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات شورای فرهنگی در تصمیم گیری های کلان استانی بیان کرد:در این جلسات باید مدیران حضوری مستمر داشته باشند و برای مصوبات اقدام به تصمیم گیری کنند.
وی گفت:هر چه موضوعات این جلسات به طور دقیق و کارشناسی شده مورد ارزیابی قرار بگیرد بیشتر می توانیم در احصای مسائل و رفع مشکلات موجود، موفق عمل کنیم.
استاندار قم عنوان کرد:هر چند برخی از واقعیات ها تلخ است ولی باید با آمار صحیح برای همین واقعیات ها تصمیم های واقع بینانه بگیریم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.