محمد جواد متقیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به نتایج ضعیف تیم های اعزامی قم به مسابقات استعدادهای برتر ورزشی افزود: این رقابت ها در رده سنی مدارس برگزار شد و در این رده سنی، قم و بسیاری از استان ها هیچگونه ورزشکاری برای اعزام به این رقابت ها نداشتند که این موجب شد تا فدراسیون محدوده سنی ورزشکاران را اصلاح کند.
وی ادامه داد: نداشتن ورزشکار در رده سنی مدارس، نشان می دهد که نیاز به کار بیشتری در این رده وجود دارد.
دبیر هایت تیراندازی قم افزود: هشت سال پیش، هیات تیراندازی قم سرمایه گذاری بسیار خوبی در رده سنی پایه انجام داد و در واقع تیراندازی قم در آن سال ها از نو ساخته شد که نتیجه آن سرمایه گذاری، تربیت ورزشکاران مستعد و صاحب نام این استان در کشور است و امروز نیز این نیاز وجود دارد تا بار دیگر به صورت جدی تر به این امر توجه شود.
متقیان، آسیب شناسی نتایج ضعیف عملکرد ورزشکاران قم در مسابقات استعدادهای برتر ورزشی را ضروری دانست و اظهار داشت: به دلیل اینکه امسال برای نخستین بار این رقابت ها در سطح کشور برگزار می شد، هیات های ورزشی قم تنها 2 ماه برای آماده کردن ورزشکاران در رده سنی این رقابت ها فرصت داشتند، که این مدت، زمانی کمی برای نتیجه گرفتن در این رقابت ها با این سطح بالا بود.
وی گفت: از جمله انتقادات وارد به این رقابت ها، حضور ورزشکاران عضو تیم ملی و دارای سابقه حضور در مسابقات آسیایی بود که حضور چنین ورزشکارانی، امکان عرض اندام به ورزشکاران جدید نداد به طوری که 6 نفر اول بخش تپانچه همگی عضو تیم ملی بودند.
متقیان، برگزاری مسابقات استعدادهای برتر ورزشی را موجب افزایش انگیزه ورزشکاران و هیات های ورزشی برای سرمایه گذاری جدی تر در رده سنی مدارس برشمرد و گفت: به دلیل اهمیت این رقابت ها، سرمایه گذاری در رده سنی پایه در این هیات ورزشی جدی تر دنبال شده و به طور قطع شاهد حضور قوی تر تیراندازان استان در رقابت های سال آینده خواهیم بود.
مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ایران در رده سنی 12 تا 15 سال، در 39 رشته ورزشی پسران و 29 رشته ورزشی دختران از اواخر آبان ماه آغاز و تا دهم آذرماه ادامه داشت. تیم قم جز در رشته کشتی و همچنین ورزش پهلوانی و زورخانه ای در هیچ یک از رشته ها نتوانست مقام کسب کند و با قرار گرفتن جزو پنج تیم انتهای جدول این رقابت ها عملکرد بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشت.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.