محمدجواد متقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی سالن میثم، توسعه تیراندازی قم را با مشکل مواجه کرده به طوری که در یک سال گذشته نه تنها هیچ ورزشکاری به آمار ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی افزوده نشده بلکه با کاهش تیراندازان قم مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه رشته تیراندازی به دلیل ماهیت آن، نیازمند سالن اختصاصی و استاندارد است گفت: مسئولان ورزش استان وعده هایی برای تامین سالن استاندارد داده اند ولی محدودیت های اقتصادی موجب شده تا این وعده ها تاکنون محقق نشود.
دبیر هیات تیراندازی قم ادامه داد: هم اکنون تنها یک سالن اختصاصی در خیابان نوبهار به صورت موقت در اختیار این هیات ورزشی قرار گرفته است که جوابگوی نیازهای تیراندازی قم نیست.
به دلیل گودبرداری غیرقانونی در کنار باشگاه میثم قم، این مجموعه ورزشی دچار نشست شده که به دلیل خطر احتمال ریزش آن به طور کامل تعطیل شده است. غیرقابل تعمیر بودن و خطر ریزش این مجموعه باعث شد تا اداره کل ورزش و جوانان مزایده این مجموعه ورزشی را در دستور کار داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های تیراندازی قم گفت: این استان در رشته تپانچه و تفنگ بادی آقایان و بانوان جزو 10 استان برتر کشور است و ورزشکاران شاخصی در سطح ملی دارد که راه اندازی سالن استاندارد این رشته در قم، ظرفیت مناسب برای توسعه تیراندازی را فراهم می کند.
حدود 70 تن از آقایان و بانوان به صورت رسمی و حدود 150 تن نیز تحت عنوان مبتدی عضو هیات تیراندازی قم هستند.
هم اکنون 30 مربی و 25 داور فعال در رشته تیراندازی قم وجود دارد که از این تعداد، پنج داور و سه مربی درجه یک در این استان فعال هستند.
برای نخستین بار امسال، 2 تیم بانوان و آقایان قم در لیگ برتر تیراندازی کشور حضور دارند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.