به گزارش ایرنا، در این آیین که آیات سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله سید‌ هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و عباس کعبی‌ عضو خبرگان رهبری ، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرهاد دژ پسند وزیر اقتصاد و امور دارایی حضور داشتند، یاد آن عالم ربانی گرامی داشته شد.
استاد حوزه علمیه قم دراین آیین گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی توسط پدر بزرگوارش که از علمای صاحب نام نجف بود، شکوفا شد و در عرصه تقریرات دروس خارج فقه نیز شاخص ترین فرد، درس شهید محمد باقر صدر به شمار می آمد.
حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد بیان داشت: آن فقیه وارسته در مقام تالیف آثار گوناگون و متعدد علمی و فقهی نیز بسیار کوشا و توانمند بود، و بواسطه حضور ذهن حافظه و استعدادی که داشت، مسائل را موشکافی و با بسیاری از قواعد که در ذهنش حاضر بود تطبیق می داد.
وی تواضع و اخلاق حسنه را از ویژگی های بارز آن فقیه عالی قدر دانست و گفت: در مجلسی که حضور داشت ، کسی نمی توانست تشخیص دهد که او یک مرجع بزرگ است.
نظری منفرد، تعهد فوق العاده و مثال زدنی به حدود الهی را از مشخصه های آن فقید سعید خواند و گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی شخصیتی بود که در وجودش هوای نفس به هیچ وجه راه پیدا نمی کرد.
وی بیان کرد: آن مرحوم همچنین در عرصه عبادت پروردگار حال و رفتار عجیبی داشت به گونه ای که همواره مقید به انجام مستحبات بویژه خواندن نوافل بود، و حتی پیش از نماز ظهر و عصر و هنگامی که نماز را به جماعت می خواند نیز نماز نافله را به جا می آورد.
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از تحمل یک دوره بیماری سوم دی ماه جاری در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت، و پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
وی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
وی بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
آیت الله هاشمی شاهرودی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.