به گزارش ایرنا، دراین مراسم که آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی حضور داشتند، استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی اظهار داشت: شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و دفاع از حریم وطن و ولایت چون مراحلی را گذراندند خداوند به آنها این شان و مقام و منزلت را ارزانی داده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی افزود: در آیه های متعدد قرآن کریم حی و زنده حقیقی شهید است و شهدا به کسانی که پشت سرشان حرکت می کنند، بشارت دهنده هستند.
وی گفت: در تصاویر و فیلم های موجود از لحظه شهادت شهدای مدافع حرم که دیدن آن نیز بسیار دردناک است، وقتی خنجر داعشی ملعون بر گلوی آنها قرار می گیرد، ذکر یاحسین(ع) بر لبشان جاری می شود.
استاد حوزه علمیه قم شناخت تفکر، اندیشه و پیام شهیدان را ضروری دانست، و بیان کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن جامعه دارند، و اینکه دور یکدیگر بنشینیم خاطره بگوییم روضه بخوانیم و گریه کنیم، به وظیفه و تکلیف خود در قبال شهدا عمل نکردیم.
مومنی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ شهدا را تبیین کرد، و یادگاران جنگ و جبهه اگر حتی یک خط خاطره از شهید و شهادت دوران جنگ دارند، مکتوب کنند تا نسل های بعد تصور نکنند، شهدا فقط از روی احساس پای به میدان نبرد گذاشتند.
شهید مهدی ایمانی فردویی متولد 1362 مسئول انتظامات صحن صاحب الزمان (عج) حرم مطهر بود که مدت 14 سال در لباس خادمی حضرت فاطمه معصومه (س) به خدمت گزاری زائران اشتغال داشت.
وی در 22 آذر سال 96 پس از چندین بار اعزام داوطلبانه به سوریه در منطقه دیرالزور به شهادت رسید.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.