به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا آقاخانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که سرقت موتورسیکلت در قم، 19 درصد کل سرقت های رخ داده در استان را تشکیل می دهد، افزود: در راستای کاهش سرقت این وسیله نقلیه، 20 نقطه از شهر قم شناسایی و به شهرداری معرفی شده تا این نهاد، نسبت به ایجاد پارکینگ های کنار خیابانی اقدام کند.
حدود 350 هزار دستگاه موتورسیکلت در قم وجود دارد.
وی اضافه کرد: ساماندهی کیفی و کمی واحدهای گشت جهت جلوگیری از سرقت های خیابانی همچون سرقت داخل خودرو، سرقت خودرو، سرقت موتورسیکلت و کیف قاپی برنامه ریزی شده است.
وی در ادامه، میزان کشفیات مواد مخدر در سه ماهه سوم امسال در قم را 2 تن اعلام کرد و گفت: دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 18 درصد افزایش داشته است.
آقاخانی با بیان این که ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی قم نیز راه اندازی شده است گفت: شماره تلفن های 2184040 و 37222202 به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات همشهریان در خصوص توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر می باشد.
وی تعداد پرونده های تشکیل شده در بحث مبارزه با کالای قاچاق را نیز 98 پرونده اعلام کرد و افزود: 110 متهم در این رابطه دستگیر شده و ارزش ریالی کالاهای کشف شده، 37 میلیارد ریال می باشد.
وی با اشاره به این که پلیس اطلاعات قم با اجرای طرح های مقابله با وقوع شرارت، توفیق های خوبی کسب کرده است گفت: در سه ماهه سوم سال جاری، میزان شرارت 6 درصد کاهش یافته است.
آقاخانی اضافه کرد: حتی یک شرور نیز نباید در شهر قم وجود داشته باشد و با هماهنگی با مقام قضایی با افراد شرور به شدت برخورد خواهد شد.
وی همچنین از بی توجهی به بحث پایش تصویری در قم انتقاد کرد و گفت: امکانات و تجهیزات پایش تصویری در این استان مهیا شده است اما هنوز راه اندازی نشده که امیدواریم شهرداری هرچه زودتر نسبت به این کار اقدام کند.
آقاخانی ادامه داد: پیشگیری از سرقت، برخورد با اراذل و اوباش، مبارزه با مواد مخدر به خصوص توزیع کنندگان در محله ها، مبارزه با کالای قاچاق، برخورد با بدپوششی، پیشگیری از افزایش تصادف ها به ویژه تصادف های فوتی و برخورد با جرایم سایبری به خصوص مفاسد اخلاقی، از جمله اولویت های فرماندهی انتظامی قم در سه ماهه پایانی سال جاری می باشد.
وی همچنین از برخورد با رانندگان خانم بدپوشش در قم خبر داد و گفت: با هماهنگی مقام قضایی، خودروی آنها نیز به مدت یک هفته توقیف خواهد شد.
آقاخانی در ادامه با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، میزان تصادف های فوتی در استان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، تفاوتی نداشته است افزود: تصادف های جرحی، چهار درصد افزایش یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در راستای ارتباط بیشتر مردم با پلیس و افزایش سهم آنها در امنیت، شورای معتمدین طی سه ماهه چهارم امسال در چندین نقطه از شهر قم تشکیل می شود.
به گفته وی، اعضای شورای معتمدین محله ها با رئیسان کلانتری ها جلسه گذاشته و موضوع ها و مشکلات مربوط به محله های خود را بررسی کرده تا انشالله این مشکلات هرچه زودتر رفع شود.
آقاخانی اضافه کرد: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی قم نیز با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و توزیع مواد مخدر، برنامه آموزش چهره به چهره در محافل مردمی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی در ادامه با بیان این که در هیچ رده انتظامی قم با کمبود امکانات مواجه نیستیم و به اندازه کافی، نیروی انسانی، تجهیزات و خودرو وجود دارد گفت: طی سه ماهه چهارم امسال، تجهیز کلانتری های قم را در دستور کار قرار داده ایم.
آقاخانی در پایان سخنان خود به آدم ربایی که طی 2 هفته گذشته در قم رخ داده بود اشاره کرد و گفت: آدم ربایان ظرف مدت 48 ساعت شناسایی و در محدوده استان سمنان دستگیر شدند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.