به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان کرد: نماز جمعه ای که فرزند حوزه و تمام ائمه جمعه تربیت یافتگان آن هستند، پایگاهی بر ضدحوزه شود، عجیب است.
وی بیان کرد: چه طور می شود به شخص مخالف حوزه فرصت سخنرانی داده شود و دروغ بزرگی بیان گردد که 40 سال است حوزه حرف های سابق خود را می زند، هرکس نداند شاگردان بنده که می دانند ما مدام مسائل جدید را بیان و احکام آن را پیگیری می کنیم.
وی ادامه داد: با این اتفاق ها برخی گمان پیدا کرده اند که درون نظام هم مخالف حوزه وجود دارد، انتظار نداریم در درون حوزه هم افرادی علیه حوزه باشند، حوزه نباشد هیچ کس نیست.
این مرجع تقلید گفت: چندمین بار است که این شخص این سخنان را می زند و در عین حال باز هم از آن دعوت به صحبت می شود ، این نشان می دهد در داخل نظام هم خبرهایی است.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: خداوند متعال و امام زمان(عج) حافظ حوزه های علمیه هستند، از یکهزار سال پیش تا امروز حوزه ها فراز و نشیب های بسیاری داشتند و چقدر تلاش بر ضد آن شد، اما خداوند متعال آن را حفظ کرد و امروز هم آن را نگاه می دارد.
وی افزود: حوزویان باید متحد باشند و صدای اختلاف در حوزه نباشد، همچنین حوزویان باید به مسائل روز و شبهه های دشمنان آشنا باشند و پاسخ آن را بدانند.
وی ادامه داد: طلاب باید سبک زندگی حوزوی خود را در نوع لباس پوشیدن، مسافرت رفتن، حضور در خانه و امور دیگر حفظ کنند و بهانه دست دشمنان ندهند.
این مرجع تقلید گفت: دشمن فکر می کند با طرح دروغ های بزرگ می تواند به حوزه آسیب بزند اما خداوند متعال آن را حفظ می کند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که امید است با تلاش بسیار این میراث هزار ساله شیعه را حفظ و تحویل آیندگان دهیم، افزود: زمان آیت الله بروجردی حوزه علمیه تنها چهار هزار طلبه داشت اما اکنون 60 هزار طلبه تحصیل می کنند و این میزان در آینده بیشتر هم خواهد شد.
وی ادامه داد: در گذشته ها، حوزه علمیه برای خواهران وجود نداشت، اما امروز هزاران طلبه خواهر تحصیل می کنند و تمام مراحل را حتی در سطوح خارج (فقه و اصول) سپری می نمایند، دشمنان می خواستند این چیزها نباشد اما حوزه مسیر خود را خوب پیش رفت.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری در سخنان خود گفت: از زمانی که فضای مجازی به روی مردم باز شده است، دروغ غوغا می کند؛ گاهی یک خبر در مورد ما و بقیه می گویند که دهها دروغ به دنبال آن است و هرچه آن را تکذیب می کنیم باز هم آن را ادامه می دهند.
وی با اشاره به این که دشمنان از این دروغ ها برای تشویش افکار عمومی و ایجاد آشوب استفاده می کنند، افزود: زمانی که از میهمانان خارجی در مورد آنچه رسانه های آنان در مورد ایران می گویند سئوال می کنیم، می گویند در آن رسانه ها، ایران کشوری نا آرام و پرآشوب به تصویر کشیده می شود اما زمانی که به جمهوری اسلامی می آیند متوجه می شوند، حقیقت چیز دیگری است.
وی ادامه داد: در رسانه های بیگانه آنقدر دروغ علیه ایران گفته اند که دنیا را نسبت به کشور ما بدبین کنند، اما آنان بدانند، ما راه راست خود را ادامه می دهیم و به خاطر دروغ پراکنی آنان، دست از مسیرمان برنمی داریم.
این مرجع تقلید گفت: ایرانی ها در خط مقدم مبارزه با تکفیری ها و تروریست ها بودند، در عین حال دشمنان دروغ بزرگی می گویند که ما طرفدار تروریست ها هستیم و با همین دروغ به دنبال منافع خود می باشند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.