به گزارش ایرنا، ابوالفضل جمالی عصر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران قم افزود: همچنین بیش از 5 هزار تن مخلوط ماسه و نمک در انبارها ذخیره سازی و در سال جاری 5 دستگاه نمک پاش مکانیزه به ناوگان راهداری استان اضافه شده است.
وی با بیان اینکه بخشداری ها و دهیاری ها باید محل های مناسب را برای ذخیره سازی مخلوط ماسه و نمک در اختیار بگذارند، اظهار داشت: در زمان بارش برف، عملیات برف روبی و نمک پاشی باید در سریعترین زمان انجام شود.
وی در ادامه افزود: در سال جاری تمهیدات لازم برای انجام عملیات های راهداری در فصل زمان فراهم آمده و تأمین و تعمیر تأسیسات، تجهیزات و راهداری های استان قم به خوبی انجام شده است.

* آموزش های همگانی برای مقابله با بلایای طبیعی ضروری است
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز در این جلسه گسترش آموزش های همگانی و تخصصی در جامعه برای کاهش اثرات بلایای طبیعی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: ارائه آموزش های لازم در رابطه با قبل، حین و بعد از حوادث طبیعی برای اقشار مختلف مردم و خانواده ها باید در اولویت برنامه ها قرار بگیرد.
محمد گلفشان با بیان اینکه توسعه آموزش ها در حوزه مدیریت بحران برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر باید همراه با مانور باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از مردم کشورمان آمادگی مقابله با بلایای طبیعی به ویژه زلزله را نداشته و به همین دلیل در اینگونه حوادث شاهد خرابی ها و تلفات بسیاری هستیم.
وی در پایان با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه به صورت رایگان به عموم مردم و تهیه محتوای آموزشی از طریق رسانه های گوناگون، تصریح کرد: برای راه اندازی و تجهیز پایگاههای جاده ای هلال احمر با کمبود اعتبارت مواجه هستیم که با توجه به اهمیت و حساسیت این پایگاهها، باید تأمین اعتبارات لازم انجام شود.
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم با حضور سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم، معاونان استاندار و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی مرتبط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.