احمد عطارنیا عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آموزش ها در رشته های مختلف از جمله پرورش گوسفند، تولیدکننده ورمی کمپوست، گلیم باف درجه 2، دوخت لباس زنانه، کاربر گیاهان دارویی، قالی باف تابلویی، پرورش زنبور عسل، کارگر فنی گاوداری صنعتی و سایر موارد به 378 تن از متقاضیان آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شد.
وی افزود: این آموزش ها در راستای توانمندکردن روستاییان، ایجاد اشتغال پایدار و مولد و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی صورت گرفته است و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: با ارائه این آموزش های مهارتی، امکان استفاده از مزایای گواهینامه های مهارت نظیر بهره مندی از تسهیلات خود اشتغالی فراهم می شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای قم از مشارکت دستگاه هایی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی، سازمان بسیج سازندگی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در برگزاری این دوره ها تقدیر کرد.
قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است؛ جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان است.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
وی در ادامه، از ارائه آموزش های مهارتی در یگان های نظامی و انتظامی استان قم خبر داد و گفت: 25 هزار و 529 نفر ساعت آموزش در 6 ماهه نخست سال جاری در این زمینه صورت گرفته است.
عطارنیا گفت: این آموزش ها برای 713 تن از سربازان در 83 دوره در قالب 21 حرفه و در رشته هایی از جمله برق ساختمان، پیرایشگری، قطعه شناسی خودرو، لوله کشی و نصاب وسایل بهداشتی و سایر موارد ارائه شد.
وی خاطرنشان کرد: این آموزش ها در جهت مهارت افزایی سربازان و در مسیر زمینه سازی برای اشتغال آنان پس از تمام کردن خدمت مقدس سربازی در سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی ارائه شد که پس از پایان دوره های مهارتی و انجام آزمون، گواهینامه مهارت به آنان اعطا می شود.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.