سید مرتضی اسماعیلی ‌طبا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ظرفیت های مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم افزود: این مرکز که از سال 1383 فعالیت خود را زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم آغاز کرده است در 14 سال فعالیت خود، بیش از سه هزار دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی در 23 رشته هنری را تربیت کرده است.
وی ادامه داد: 17 بهمن96 رئیس‌ جمهور مصوبه شورای عالی اداری درباره ممنوعیت پذیرش دانشجو توسط موسسات پژوهشی و مراکز مجری آموزش‌های علمی‌کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی در تمام مقاطع تحصیلی را ابلاغ کرد که بر اساس این مصوبه مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی باید تا پایان سال 98-97 به بخش غیردولتی واگذار و یا منحل شوند.
اسماعیل طبا با بیان اینکه بر اساس این ابلاغیه جدید، مراکز وابسته به دستگاه‌های دولتی از بهمن ماه سال 96 نمی‌توانند دانشجوی جدید پذیرش کنند اظهار داشت: فعالیت این مراکز تا فارغ التحصیلی دانشجویان فعلی حداقل تا پایان سال 98-97 ادامه خواهد داشت.
رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم ادامه داد: این اقدام یک تصمیم ملی است که به امضای رئیس جمهوری رسیده و تاکنون هیچ دستورالعملی برای واگذاری این مجموعه علمی ابلاغ نشده است که امیدواریم با توجه به ظرفیت های این مرکز از جمله فعالیت 100 استاد و هیات علمی، شاهد ادامه فعالیت این مرکز در قالب دیگر از جمله واگذاری به بخش خصوصی باشیم.
اسماعیل طبا، مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر را تنها دانشگاه تخصصی هنر قم برشمرد و افزود: این مرکز که با استقبال علاقه مندان به فرهنگ و هنر مواجه شده است هیچ جایگزینی در استان ندارد به همین دلیل تلاش مسئولان برای ادامه فعالیت این مرکز علمی کاربردی در قالب قانونی و واگذاری به بخش خصوصی پیگیری شود.
مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم از سال 83 با تنوع ٢٣ گرایش در رشته های سینما، عکاسی، گرافیک، نقاشی، انیمیشن، چاپ، مدیریت امور فرهنگی فعالیت علمی خود را در این استان آغاز کرده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.