سید موسی حسینی کاشانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تسهیل در اعطای صدور مجوز فعالیت رسانه ها، برگزاری دوره های آموزشی، تکمیل بانک اطلاعاتی خبرنگاران استان، برگزاری جشنواره مطبوعات و نیز ساماندهی به اقتصاد رسانه ها از جمله اقدام های اولویت دار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در زمینه رسانه می باشد.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علاوه بر ساماندهی رسانه ها تسهیل مناسبی برای اعطای مجوز برای روزنامه، هفته نامه و ماهنامه صورت گرفته که این اقدام موجب افزایش کمی تعداد رسانه ها در این استان شده است به گونه ای که هم اکنون 218 رسانه چاپی، 46 پایگاه خبری، 3 خبرگزاری و 16 رسانه برخط برای فعالیت موفق به دریافت مجوز شده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه پیش بینی می شود حدود 230 تن در بخش های مختلف خبری شامل خبرنگاری، عکاسی، ویراستاری و صفحه آرایی در این استان فعالیت رسانه ای داشته باشند، ادامه داد: در نخستین جشنواره مطبوعات امسال که به مناسبت روز خبرنگار در 17 مرداد برگزار شد، 151 خبرنگار و عکاس حدود 800 اثر را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که با توجه به اینکه حدود 80 خبرنگار و عکاس موفق به شرکت در این جشنواره نشدند، می توان گفت کل اهالی رسانه قم رقمی در حدود 230 تن است.
حسینی کاشانی ادامه داد: به منظور ساماندهی به فعالان رسانه ای در استان، بانک اطلاعاتی خبرنگاران قم در حال راه اندازی و تکمیل است.
وی ساماندهی وضعیت اقتصاد رسانه ای را از جمله دغدغه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دانست و ادامه داد: برای ساماندهی به اقتصاد رسانه ها، برنامه ریزی مناسبی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ قم صورت گرفته که اجرایی شدن این سیاست ها اقدام مثبتی در زمینه گردش اقتصادی رسانه های استان رقم خواهد خورد.
وی ، همکاری و مشارکت اصحاب رسانه در پیگیری مطالبه های صنفی را ضروری دانست و ادامه داد: در راستای حمایت و پیگیری از مطالبات صنفی اصحاب رسانه قم تقویت جایگاه خانه مطبوعات استان به عنوان انجمن صنفی اهالی رسانه مورد تاکید است.
حسینی کاشانی، قم را از نظر مطبوعات جزو استان های نوپای کشور دانست و افزود: به دنبال ارتقای کیفی محتوا و همچنین تعداد صفحات روزنامه های استان هستیم ولی باید قبول کنیم که قم از نظر مطبوعات جزو استان ها نوپاست و اگر خواهان جهش در فعالیت رسانه ای قم هستیم باید با نگاه حمایتی به نشریات استان کمک کرد.
سه درصد رسانه های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است، به گونه ای که از 9 هزار و 309 مجوز صادر شده ، 283 مجوز مربوط به قم است. از 42خبرگزاری کشور، بیش از 15 خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن این که از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می باشد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.