سید محسن موسوی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به جایگاه پویانمایی قم در کشور افزود: در حدود 10 سال گذشته، پویانمایی قم رتبه اول کشوری را داشت ولی از سال 88 به بعد با کاهش حمایت های مالی جایگاه پویانمایی قم در کشور کاهش یافت به طوری که امروز جایگاه قم در کشور تناسبی با ظرفیت های پونمایی این استان ندارد.
موسوی نژاد، تکمیل بانک اطلاعاتی انیمیشن سازان استان قم را یکی از اولویت های مهم انجمن پویانمایی این استان دانست و گفت: هنرجویان و فعالان بسیاری در زمینه پویانمایی، موشن گرافی، دوبله، کاراکترسازی، فیلمنامه نویسی و طراحی وجود دارند که به دلیل شناخته نشده بودن، از ظرفیت های آنها برای تولید محصولات هنری استفاده نمی شود که تکمیل این بانک اطلاعاتی علاوه بر شناساندن این فعالان هنری کمک بسیار زیادی برای افزایش ارتباطات میان هنرمندان این عرصه دارد.
وی از تولید پنج هزار دقیقه انیمیشن در استان قم تا کنون خبر داد و افزود: وجود نیروهای جوان، مستعد و تحصیل کرده در رشته پویانمایی و به روز بودن نرم افزارهای طراحی و نیز تاسیس نخستین انجمن پویانمایی کشور در قم در سال 93 از جمله ظرفیت های استان قم در زمینه پویانمایی است.
وی با تاکید بر وجود نرم افزارهای به روز تولید انیمیشن در قم گفت: مشکل نرم افزاری در زمینه تولید پویانمایی در قم وجود ندارد ولی از نظر سخت افزاری به دلیل این که تجهیزات حرفه ای این رشته گران قیمت است است، وام های مشاغل خانگی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه در اختیار هنرمندان قرار می دهد، جوابگو نیست.
موسوی نژاد تعداد اعضای انجمن پویانمایی استان قم را 216 تن اعلام کرد و گفت: اکثر اعضای این انجمن دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی استان بوده که از سطح دانش و اطلاعات فنی مناسبی برخوردار هستند.
وی در ادامه گفت: برگزاری هفتگی نمایش انیمیشن و جلسات نقد و بررسی پویانمایی ها، برگزاری دوره های دوبله و فن بیان و کارگاه های تخصصی طراحی و کارکترسازی از جمله اقدام های صورت گرفته برای ارتقای سطح فنی و مهارتی فعالان عرصه پویانمایی طی چند سال گذشته بوده است.
رئیس انجمن پویا نمایی قم یکی از مشکلات این انجمن را نداشتن دفتر کار دانست و گفت: با گذشت بیش از سه سال از تاسیس انجمن پویانمایی استان قم به عنوان نخستین انجمن پویانمایی کشور، به دلیل نداشتن مکان مشخص، جلسات این انجمن در دفاتر اعضای هیات مدیره انجمن پویانمایی برگزار می شود.
وی از پیگیری اختصاص مکانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد و گفت: پیگیری ها و مکاتبه های لازم صورت گرفته و امیدواریم با نظر مثبت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مکانی در این اداره کل برای این انجمن در نظر گرفته شود.
موسوی نژاد گفت: برای ایجاد انگیزه و شناسایی افراد مستعد در زمینه پویانمایی در استان قم، در حال برنامه ریزی برای برگزاری مسابقه تولید انیمیشن، مدل سازی و طراحی هستیم.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.