به گزارش ایرنا، رضا سیار روز دوشنبه درچهارمین جلسه کمیته تخصی اجتماعی فرهنگی قم در تالار امام رضا (ع) استانداری اظهار داشت:درطول سالیان گذشته مساله نظارت بر تشکیل موسسه های خیریه چندان مورد توجه قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه طبق ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مسئولیت تشکیل موسسه های یاد شده به عهده بهزیستی است، افزود: به غیر از بهزیستی دستگاه های دیگری نیز بر اساس یک سری قوانین مجوز این موسسه ها را صادر می نمایند.
فرماندار قم گفت: کمیته امداد امام (ره) قم نیز بنا بر مصوبه و یا استنادی که ماهیت آن مشخص نیست، برای 25 موسسه مجوز صادر نموده که 14 موسسه آن فعال است.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز مطابق قانون شهربانی سابق که متعلق به دهه 1330 است، مجوزهایی را برای ایجاد خیریه می دهد، که برغم فعالیت این موسسه ها در قم، ثبت آنها خارج از این استان انجام شده است.
وی گفت: این موسسه ها که به صورت مکتوب از نیروی انتظامی کشور مجوز دارند، کمک های مردمی استان برای محرومان را به مرکز ارسال می کنند.
فرماندار قم گفت: نوع دیگری از موسسه های خیریه در استان وجود دارد، که ثبت شرکت شدند، ولی از هیچ یک از ارگان ها مجوز ندارند که نمونه آن موسسه خیریه ایتام با 6هزار کودک یتیم تحت پوشش است، و مجموعه موقوفه شهر قائم با حدود 1500 قطعه زمین 360 متری پشتیبان و تامین کننده منابع مالی آن به شمار می رود، ولی با این حال از هیچ دستگاهی مجوز ندارد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.