به گزارش ایرنا، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور در این آیین با بیان این که گام های تحول در حوزه در حال پیمودن است گفت: برای تسریع در عملیاتی شدن تحول در حوزه ها باید علاوه بر برنامه ریزی، متولیان و مدیران مدارس حوزه های علمیه، اجرای این طرح را در اولویت کاری خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، اصول اساسی حوزه علمیه را تبدیل حوزه علمیه به حوزه علمی، کارآمد و پاسخگو به نیازهای زمان دانست و اظهار داشت: در سال های اخیر در قالب طرح تحول در حوزه های علمیه، اصلاح متون کتاب های درسی به عنوان مهمترین عامل تحول در حوزه انجام شده که در این راستا 65 متن جدید آموزشی تولید و یا متون فعلی اصلاح شد.
وی ادامه داد: از 2 سال گذشته تعداد حوزه های علمیه که کتاب های درسی جدید در آن ها تدریس شده از 12 مدرسه به 224 مدرسه در سراسر کشور افزایش یافته است.
معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با بیان این که در گذشته قرآن در حوزه ها مهجور بود گفت: در نظام جامع آموزشی حوزه علمیه تنها در زمینه قرآن، 29 رشته با گرایش مختلف تعریف شده است که این اقدام گام بلندی در توجه به قرآن در حوزه ها است.
رستم نژاد با تاکید بر تلاش بسیار در حوزه علمیه برای اصلاح کتاب های مدارس علمیه، خاطرنشان کرد: استقبال مدیران حوزه های علمیه از این کتاب ها می تواند موجب تحول در حوزه های عملیه کشور شود به گونه ای که بتوان با افتخار اعلام کرد متون علمی و درسی حوزه های علمیه بر مبنای قرآن و حدیت تدوین شده است.
در سال تحصیلی جدید 150 هزار تن از طلاب و روحانیان در 600 مدرسه علمیه مشغول به تحصیل می شوند. تعداد طلاب جدید الورود به حوزه های علمیه، پنج هزار تن است.
در این آیین که با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، نمایندگانی از دفاتر مراجع تقلید، تنی چند از مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه نیز حضور داشتند.
رونمایی از نرم افزار تقریرات حوزه های علمیه و 100 طرح تحولی حوزه، از دیگر بخش های این آیین بود.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.