به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در آیین نکوداشت طلاب برتر مدارس علمیه خواهران استان افزود: پس از تشکیل حوزه های علمیه بیشتر جلساتی که پایه و اساسی نداشت و آمیخته با خرافات بود، از بین رفت و جای آن را آموزش قرآن و مباحث اخلاقی گرفت.
وی یادآوری کرد: یکی از برکات حوزه های علمیه عمل به دین و تکلیف است و در این میان خواهران این حوزه در تربیت کودکان و عمل به دین اثر گذاری بهتری را دارند.
امام جمعه زنجان ادامه داد: مردان بزرگ تاریخ و شهدای این کشور در دامن مادران فرهیخته تربیت شده اند و این موضوع مهم از توجه به تعلیم و تربیت صحیح حکایت دارد.
وی بیان کرد: هم اکنون علاقه دختران متدین برای حضور در حوزه های علمیه افزایش یافته و این در حالی است که کاستی هایی هم در این بخش وجود دارد که بسترهای لازم برای رفع آن باید فراهم شود.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: طلاب از جناح بازی ها پرهیز کنند چرا که طرفداری از جناح و احزاب موجب خسران شده و این گروه همواره خود را وقف اصل انقلاب و ولایت فقیه کنند.
مدیر حوزه های علیمه خواهران استان زنجان نیز ادامه داد: بر اساس سرشماری سال 95، از جمعیت یک میلیون و 57 هزار نفری زنجان 522 هزار و 612 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
حجت الاسلام بلال محمدی افزود: هم اکنون در این استان 9 حوزه علمیه وجود دارد که از این تعداد سه حوزه در شهرستان زنجان واقع شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در تمامی شهرستان های استان به جز شهرستان طارم حوزه علمیه وجود دارد.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر یکهزار و 600 طلبه خواهر در سطح 2 حوزه علمیه خواهران استان مشغول به تحصیل هستند و 15 طلبه نیز در مقطع دکترا درس می خوانند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون به ازای 355 نفر زن یک طلبه خواهر در استان وجود دارد و یکهزار و 700مبلغ نیز کارهای تبلیغی را انجام می دهند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.